וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הונאת מיידוף: אוניברסיטת ניו יורק ביקשה להוציא צו הקפאה לנכסי עזרא מרקין

מאת נמרוד הלפרן ושרון שפורר

7.1.2009 / 7:01

האוניברסיטה הפסידה לפחות 24 מיליון דולר לאחר שמרקין השקיע חלק מכספיה, ללא ידיעתה, אצל מיידוף; בין הנכסים של מרקין - 5% מבנק לאומי



>> אוניברסיטת ניו יורק, האוניברסיטה הפרטית הגדולה בארה"ב במונחי מספר סטודנטים, עתרה לבית משפט בניו יורק להוצאת צו שיקפיא את נכסי עזרא מרקין, בעקבות הפסדים שספגה האוניברסיטה לאחר שמרקין השקיע ללא ידיעתה לפחות 24 מיליון דולר מכספיה אצל ברנרד מיידוף.

NYU ביקשה משופט בית המשפט העליון של ניו יורק, ריצ'רד לוו, להוציא צו האוסר על מרקין - מי שמילא תפקיד מרכזי בעסקת רכישת נתח בבנק לאומי על ידי קרן סרברוס - למשוך או למכור נכסים, כולל נכסים של קרנות הגידור שלו, גבריאל קפיטל ואריאל פאנד.



NYU הגישה בחודש שעבר תביעה נגד מרקין, שבה טענה כי השקיעה כ-94 מיליון דולר בקרן אריאל, שנוהלה במשותף על ידי מרקין ופורטיס בנק. "מבלי לדווח על כך למשקיעים, ולמרות סימני האזהרה הרבים, מרקין העביר במשך שנים חלק ניכר מכספי קרן אריאל לידי מיידוף", נאמר בתביעה. מיידוף נעצר בחודש שעבר ומואשם בהונאת פונזי בהיקף של עד 50 מיליארד דולר.



מרקין, שתרם כספים רבים לארגונים יהודיים בארה"ב, הודיע בחודש שעבר על סגירת קרן הגידור שייסד, גבריאל קפיטל, בעקבות הפסדים שגרמה לו הונאת מיידוף. גבריאל קפיטל מנהלת נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. במכתב למשקיעים כתב מרקין כי פירוק הקרן הוא "האפשרות הריאלית היחידה" שעומדת בפני הקרן, שהפסידה 39% משווייה מתחילת 2008 ועד סוף נובמבר.



בלאומי נכנסו ללחץ



בין נכסיהן של קרנות גבריאל אפשר למצוא גם אחזקה של כ-5% בבנק לאומי. גבריאל רכשה ב-2005 כ-10% ממניות לאומי מידי המדינה יחד עם קרנות סרברוס, והן קיבלו אופציה לרכוש 10% נוספים. אלא שהמדינה לא אישרה לבסוף למכור את השליטה, ושתי הקרנות נאלצו לפצל אחזקתן בלאומי ולרדת מתחת ל-5%, שכן לא קיבלו היתר להחזיק יותר מכך.



עם ההחלטה של מירקין למכור את נכסי הקרנות שלו ולהחזיר כסף למשקיעים, הופעל לחץ על מניות לאומי, בשל החשש שמכירתן תוריד את מחירן בשוק. המשקיעים חוששים גם ממכירה של המניות שבידי סרברוס, המחזיקה ב-4.7% נוספים מהבנק, לאחר שזו נקלעה לצרות בעקבות המצוקה במגזרי הרכב והפיננסים בארה"ב.



מרקין, המשמש גם יו"ר זרוע הפיננסים לשעבר של ג'נרל מוטורס, GMAC, שנמצאת בשליטת סרברוס, הודיע בחודש שעבר למשקיעים כי קרן הגידור אסקוט פרטנרס שייסד הפסידה בהונאה של מיידוף כמעט את כל נכסיה - בהיקף של 1.8 מיליארד דולר.



מרקין מואשם גם בגרימת הפסדים בסך כ-110 מיליון דולר לישיבה יוניברסיטי בניו יורק. לאחר התפוצצות פרשת מיידוף התפטר מרקין ממועצת הנאמנים של האוניברסיטה ומתפקידו כיו"ר ועדת ההשקעות שלה, לאחר שהודה כי השקיע חלק ניכר מכספיה אצל מיידוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully