וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריף החשמל לא יוזל

מאת אבי בר-אלי

7.1.2009 / 8:45

למרות הירידה במחירי הדלק, תעריפי החשמל לא יירדו, בעקבות היישום של תוכנית ההתייעלות בחברת החשמל

תעריף החשמל יישאר ללא שינוי, על אף הירידה במחירי הדלק. זאת, משום שבמקביל להוזלת סל התשומות של חברת החשמל, התייקר התעריף בשיעור דומה לצורך מימון תוכנית החירום למשק החשמל. מדובר במימון עלויות הקמת חמש יחידות ייצור חשמל חדשות על ידי חברת החשמל עד 2010. זאת, לאור המחסור בחשמל הצפוי, לכאורה, בקיץ 2009-2010, על רקע העיכובים בלוח הזמנים להקמת תחנות הכוח המתוכננות של חברת החשמל בשנים האחרונות, והיעדר יצרני חשמל פרטיים.

באוקטובר 2008 החליטה רשות החשמל להכיר בעלויות מימון תוכנית החירום למשק החשמל בסך של כ-2 מיליארד שקל, למימון הקמת שתי טורבינות גז ברמת חובב ושלוש טורבינות גז נוספות שיוצבו באשכול (אשדוד), חגית (ואדי מילק) וברמת חובב. לשם כך אושר ייקור תעריפי החשמל החל בינואר 2009 בשיעור של 4.21% למשך כשנתיים.

מנגד, השינויים בסל התשומות של חברת החשמל הביאו להפחתת העלות לחברה בשיעור של 4.75% (ממועד העדכון האחרון בתחילת נובמבר). זאת, בעקבות ירידה של 9.8% בסל הדלקים, כתוצאה מירידת מחירי הסולר בכ-18% (שתרמה להפחתה של כ-3.6% בעלות המוכרת); ירידה של מחירי המזוט בכ-29% (שתרמה להפחתה של כ-0.6% בעלות המוכרת); וירידה של מחיר הפחם בכ-5% (שתרמה להפחתה של כ-1.8% בעלות המוכרת).

בסך הכל תרמה ירידת מחירי הדלקים להוזלה של כ-6% בעלויות החברה. ואולם, ירידה זו קוזזה בעליית מרכיב הגידור של החברה בכ-1.5%.

לפיכך, שיעור השינוי בתעריף מסתכם בהפחתה זניחה של 0.54%, שגם לא תעודכן, מאחר שנוסחת עדכון התעריף קובעת, כי עדכון ייעשה במקרה של שינוי בשיעור 3.5%-5.5% בלבד.

רשות החשמל התנתה את התוספת התעריפית בהפקדתה בחשבון ייעודי ומבוקר, בדיווח רבעוני על עמידה בלוחות הזמנים ליישום התוכנית ובעמידת חברת החשמל בלוחות הזמנים למימוש תוכנית הפיתוח בכללה, וליישום תוכנית ההתייעלות בחברה ("תוכנית מצפן").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully