וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 50%-70% בהיקף הנסיעה בתחבורה הציבורית בדרום

מאת אבי בר-אלי

7.1.2009 / 8:58

הירידה בביקוש לתחבורה הציבורית נרשמה בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה. שיבושים בלוחות הזמנים של הרכבת ברחבי המדינה בעקבות עצירת רכבות בדרום בשל אזעקות

צניחה של 50%-70% בשימוש בתחבורה ציבורית בדרום בימים האחרונים. הירידה בביקוש לתחבורה הציבורית היא ביישובים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה - בין השאר בערים אשדוד ואשקלון, ובקווים הבין-עירוניים באזורי שדרות, נתיבות ואופקים.

משרד התחבורה הנחה את חמשת מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים באזורים אלה - אגד, אגד-תעבורה, מטרופולין, מטרו-דן וקונקס - להמשיך בהפעלה שגרתית של קווי האוטובוס, למעט ביישובים הסמוכים לעזה. החברות דיווחו כי הן ממשיכות בנסיעות גם כאשר האוטובוסים ריקים.

בעקבות הכרזת המצב המיוחד על ידי פיקוד העורף, אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה הורה לנהגי האוטובוסים לאמץ נוהל "הכי מוגן שיש". מדובר בנוהל תגובה לאזעקת אמת, שבו מונחה נהג האוטובוס להחנות בצד הכביש, לפתוח את דלתות האוטובוס ולאפשר לנוסעים לצאת ולהסתתר במרחב מוגן. בהיעדר מקום כזה - הנוסעים מונחים לשכב על הרצפה ולכסות את ראשיהם בידיהם.

גם תנועת הרכבות לדרום נמשכת כסדרה. נהגי הקטר הונחו לעצור את תנועת הרכבת בהישמע אזעקה - הוראה שהביאה לשיבושים קשים בלוחות הזמנים של הרכבות ברחבי המדינה. גם החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) נערכה באופן מיוחד. החברה פרשה ארבעה צוותי חירום וארבעה צוותי ציוד ("כלים") בארבעה צמתים בדרום - כמענה לפגיעת רקטות בתשתית הכבישים ולהסרת מכשולים בצירי התנועה המרכזיים. מדובר בצומת גילת (סמוך לאופקים), בית קמה, סמוך לקרית גת ועל כביש 41 (סמוך לבני דרום).

מוקד השירות של מעצ זמין 24 שעות ביממה בחיוג מקוצר *2120. אתמול פתח משרד התחבורה מוקד חירום ארצי בטלפון 08-6260888, שיפעל 24 שעות ביממה ויספק מידע על שירותי התחבורה הציבורית בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully