וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: השוק הגזים בהערכתה של השפעת הירידה במחירי הנפט על אורמת

מאת יורם גביזון

7.1.2009 / 7:01



>> מנייתה של חברת אורמת תעשיות, המתמחה בפרויקטים של ייצור חשמל מאנרגיה גיאותרמית, עלתה אתמול ב-10.5%, בהשוואה לעלייה של 3.4% במדד ת"א 25 (מעו"ף). זאת, לאחר שבנק UBS העלה את ההמלצה למניה מ"ניטרלי" ל"קנייה" והותיר את מחיר היעד על 33 שקלים - ב-28% יותר ממחיר המניה בפתיחת המסחר אתמול.

רוני בירון, אנליסט ב-UBS, מציין שאורמת תעשיות נסחרת בהנחה של 22% לשווי הנכסי הנקי שלה, ומכיוון שאינה חברת אחזקות רגילה, להערכתו, מחירה הנוכחי של המניה הוא נקודת כניסה נוחה.



בירון מעריך שהירידה במחיר הנפט לפחות מ-50 דולר לחבית היא העננה המשמעותית שרובצת על מחיר המניה. להערכתו, תגובת השוק לנפילה במחירי הנפט מוגזמת. זאת, משום שמקור החשמל העיקרי באזורי הפעילות העיקריים של אורמת הוא גז ולא נפט, וכן מפני שמחיר היחס שמפרסמת קליפורניה בנוגע לפרויקטים עתידיים אינו מעיד על הידרדרות בתעריפי החשמל שישלמו חברות החשמל במדינה.



בירון מדגיש שההשפעה היחידה של מחירי הנפט היא על הפרויקט הגיאותרמי בהוואי, שבו מחיר החשמל שמקבלת אורמת צמוד למחיר הנפט. אלא שפונה אחראית ל-6% מכושר הייצור של החברה ב-2009, ועל כן השפעת הירידה במחירי הנפט על תוצאותיה של החברה תהיה נמוכה מהערכות השוק.



להערכתו, אורמת צפויה ליהנות מהארכת הטבת המס ליצרניות אנרגיה ירוקה בעבור פרויקטים שיושלמו עד סוף 2010 בשווי של 21 דולר למגה-ואט שעה, וכן מכוונתו של נשיאה הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, להשקיע 150 מיליארד דולר באנרגיה ירוקה.



בירון מציין שאורמת אינה חברה ממונפת ואינה תלויה במקור מימון אחד או שניים כיתר החברות, אלא השתמשה בכמה מקורות כמו היוון הטבות מס, ליווי פיננסי, הלוואות בנקאיות ומכשירים המירים למניות. לדבריו, אורמת מנהלת מו"מ על מימון של 250-300 מיליון דולר שיגובו בתזרימים הצפויים משלושה פרויקטים (אולקריה בקניה, ברולי בקליפורניה ואמטיטלן בגוואטמלה), כשבנוסף עומדים לרשותה קווי אשראי לא מנוצלים של 310 מיליון דולר, מזומנים ב-38 מיליון דולר ותזרים צפוי של 124 מיליון דולר מפעילות ב-2009.



בירון מעריך שגורם אחר שיעיק על המניה ב-2009 הוא האפשרות שגזית אינק תמכור את אחזקותיה באורמת תעשיות (19.3%), ובעקבותיה משפחת ברוניצקי תקטין את אחזקותיה בחברה לאחר שמאבק השליטה בחברה הגיע לסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully