וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובדן הכנסות נוסף לארזים של יותר מ-200 מיליון שקל כתוצאה מביטול עסקה עם בורגר קינג

מאת מיכאל רוכוורגר

7.1.2009 / 7:01

רשת המזון המהיר ביטלה הסכם לשכירת 25 מסעדות של ארזים בבריטניה ל-20 שנה



>> הצרות של חברת הנדל"ן ארזים ממאנות להתפוגג. ארזים דיווחה אתמול כי הזכיין של רשת בורגר קינג בריטניה (Burger King U.K) נסוג מחתימה על הסכם עקרונות שלפיו הוא היה אמור לשכור מחברה בת של ארזים 25 מסעדות (מתוך יותר מ-190) של רשת ליטל שף שנקלעה לקשיים, לתקופה של 20 שנה.

ארזים מציינת כי אם לא יימצא שוכר חלופי החל משנת 2010, יקטנו הכנסותיה השנתיות בכ-13 מיליון שקל, כך שמדובר באובדן הכנסות פוטנציאלי של יותר מ-200 מיליון שקל.



ארזים, אחת מיצרניות הערך הגדולות של שנות הגאות בבורסה, סבלה בשנה האחרונה מרצף של אירועים קשים, שכללו הסתבכויות של שוכריה הבולטים בבריטניה, כמו Four Seasons וחברת Southern Cross Health Care) SCHC), השוכרת של כ-80% מבתי האבות של ארזים בבריטניה. בנוסף, רשת המסעדות הבריטית ליטל שף, הכוללת 193 מסעדות, נקלעה לקשיים והפסיקה לשלם לארזים דמי שכירות.



בעקבות הצרות האלה ועוד הורידה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג האשראי של ארזים מרמה של A פלוס יציב לרמה של BB. כראיה לכך, איגרות החוב של ארזים נסחרות בתשואת זבל של עד 118%. החברה איבדה 94% משוויה בשנה האחרונה, והיא נסחרת לפי שווי זעום של 41.4 מיליון שקל.



לפני יותר מחודש, באסיפת בעלי האג"ח של ארזים, ציין בעל השליטה בחברה, מאיר גורביץ, כי הוא לא ישן בלילות כדי להציל את החברה, אך אינו יכול להתחייב כי היא תעמוד בכל התחייבויותיה לבעלי האג"ח, המסתכמות בכ-390 מיליון שקל (כשב-2009 אמורה ארזים לשלם לבעלי האג"ח ולבנקים כ-129 מיליון שקל).



לפני כמה ימים התפטרו מתפקידיהם שני הדירקטורים החיצוניים של ארזים, אפרים בציה ושרגא גרבינסקי. זאת לאחר שחברת הביטוח הפניקס, המבטחת את ארזים בביטוח דירקטורים ונושאי משרה, התנתה את הארכת פוליסת ביטוח הדירקטורים ונושאי המשרה ל-2009 בכך שלפוליסה ייתוסף סעיף חריג שלפיו הביטוח לא יחול במקרים של אי תשלום של איגרות חוב או כל התחייבות כספית אחרת, לרבות ריבית.



הנחמה היחידה שלה זכתה ארזים באחרונה היתה לפני כעשרה ימים, כשהחברה חתמה עם מפעיל מסעדות על הסכמי שכירות חדשים עבור 24 מסעדות ליטל שף בבריטניה שברשותה, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-900 אלף ליש"ט. זאת לתקופה עד שנת 2041.



ארזים סיימה את ינואר-ספטמבר 2008 בהפסד של 226.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 187.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2007. ההון העצמי של ארזים התכווץ בכ-80% עד תום הרבעון השלישי והסתכם בסוף ספטמבר ב-101 מיליון שקל בלבד. הון זה מממן 3% בלבד מהמאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully