וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע סוניה קוהן נעלמה? אולי זה קשור ל-2.1 מיליארד דולר של כספי אוליגרכים שהשקיעה אצל מיידוף

ניו יורק טיימס

7.1.2009 / 9:23

מכרים של הבנקאית האוסטרית מעריכים כי היא ירדה למחתרת מחשש ל"התחשבנות"



סוניה קוהן, מנהלת ההשקעות האוסטרית שבנק מדיצ'י הפרטי שבשליטתה קרס בעקבות הונאת מיידוף, נעלמה מעל פני האדמה מאז היוודע ההפסד העצום שלה בהונאה. לפי הערכות, ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא שחלק מהמשקיעים שאת כספם הפסידה, הם אוליגרכים רוסיים, מהם היא חוששת.



"כשהלקוחות הם אוליגרכים רוסיים, ייתכן כי יש לה סיבה לחשוש", אמר בנקאי וינאי שהכיר את קוהן ובעלה במסגרת חברתית. כמה מעמיתיה ועובדיה הבנקאים נוטים להסכים עם עמדה זו - מווינה, דרך לונדון וז'נבה ועד לניו יורק. מעטים ממכירה הסכימו להתראיין בשמם המלא בשל החשש להיות מקושרים לשערוריית מיידוף. אך כמה מכרים מחייה האישיים והמקצועיים אומרים כי החלה לחשוש מהתחשבנות של משקיעים רוסיים בעקבות מעצרו של מיידוף בחודש שעבר.



אין עדויות לכך שקוהן ידעה על ההונאה של מיידוף. השקעות הקשורות במיידוף הניבו את מרבית עמלות בנק מדיצ'י ב-2007 - 9.7 מיליון יורו (13.7 מיליון דולר), ורווח נקי בסך 472,300 יורו. אך שמו של מיידוף אינו מופיע בדו"ח השנתי של הבנק עבור 2007, המסמכים הפיננסיים האחרונים שפרסם. במקום זאת, קוהן הציגה עצמה כשומרת הסף של הקרנות של מיידוף, והבהירה ל-16 עובדי הבנק כי רק היא יכולה ליצור קשר עם מיידוף.



אף שבנק מדיצ'י נמצא בווינה, עיקר קהילת עיקר פעילות השיווק שלו התבצעה באמצעות בנקים ומנהלי נכסים ברחבי אירופה ומחוצה לה. כמעט כל החשיפה של בנק מדיצ'י למיידוף - 2.1 מיליארד דולר - מגיעה מלקוחות מחוץ לאוסטריה. בשנים האחרונות נסעה קוהן תכופות למילנו, ציריך, לונדון, ישראל וניו יורק.



דוברת בנק מדיצ'י, ניקול בק-קנפ מחברת יחסי הציבור אקר אנד פרטנר בוינה, אמרה כי קוהן אינה מעוניינת להתראיין. "גם היא וגם בנק מדיצ'י הינם קורבנות של ההונאה", אמרה בק-קנפ, וסירבה לענות על השאלה האם קוהן ירדה למחתרת.



מדובר במהפך מצמרר עבור קוהן, בת ה-60. בתם של פליטים יהודיים ממזרח אירופה שהיגרו לווינה לאחר השואה. היא הגיעה לניו יורק בשנות ה-80', והיתה אחת הנשים הבודדות שייסדו ועמדו בראש חברת ברוקראז' קטנה. באותה עת, החלה ידידותה ארוכת השנים עם מיידוף. מי שכונתה בעבר "הנציגה של אוסטריה בוול סטריט", היתה לאחת ממגייסות ההון הגדולות של מיידוף בקרב עשירי העולם.



יחד עם בעלה, ארווין, בנקאי לשעבר, הצליחה קוהן למשוך את עניינים של עשירים רוסים, אוקראינים וישראלים. ואף שעברה תהליך התחרדות - ולפיכך הפאה - קוהן ובעלה אף הצליחו לארגן פגישות עם משקיעים עשירים מארצות ערב. "הוא היה פותח דלתות, היא הייתה נכנסת בהן", אמר מכר וינאי של בני הזוג, שביקש לשמור על עילום שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully