וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי הקים צוות משימה לחקור הונאות מאנשי הפדרל ריזרב וסוכנויות נוספות

רויטרס

7.1.2009 / 9:45

בין יתר הסוכנויות המשתתפות בכוח: הרשות לניירות ערך, סוכנות מימון הדיור והמשרד המפקח על המט"ח



ממשלת ארה"ב הקימה בימים אלה צוות משימה שתפקידו להילחם בפשעי משכנתאות ולשמור כי חברות המקבלות סיוע ממשלתי שומרות על התנאים לקבלתו - כך דיווח משרד המשפטים האמריקאי.



הפדרל ריזרב, הגוף המפקח על תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי, וסוכנויות נוספות ישתפו פעולה במסגרת הכוח למיגור הונאות תאגידיות (CFTF), אשר הוקם בשנת 2002.



המהלך מגיע בעקבות קריאות מצד קובעי המדיניות בארה"ב ומבקרים נוספים לנקיטת צעדים אגרסיוויים נגד החברות והמעשים אשר הביאו למשבר בוול סטריט. המבקרים קראו להקמתו של צוות משימה מיוחד שיטפל במקרים שבימים אלה מטופלים על ידי משרדים מקומיים בלבד.



בנוסף, קראו המבקרים להקמת גוף שיפקח על יישום תנאי הסיוע הפיננסי שהעניקה הממשלה, במסגרתו הזרימה 700 מיליארד דולר לחברות הפיננסים ולמוסדות נוספים כדי לסייע להם להמשיך בפעילות.



"הסוכנויות החדשות שהצטרפו לצוות המשימה מייצגות את מאמצינו המתמשכים למגר את תופעת הונאות המשכנתאות, בעיקר בנוגע לחקירות בנושא האג"ח מגובות המשכנתאות", הודיע משרד המשפט האמריקאי.



בנוסף לפד, רגולטור הבנקאות המוביל, סוכנויות חדשות הצטרפו לצוות המשימה, ביניהן סוכנות מימון הדיור הפדרלי, משרד המפקח על המט"ח, המשרד לפיקוח על השגשוג, המשרד לדיור ופיתוח אורבני והמפקח הכללי של תוכנית הסיוע הפיננסי של הממשל האמריקאי (TARP). המשרדים הללו יצטרפו לכוחות מטעם ה-FBI, משרד התובע הכללי בארה"ב והרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).



משרד המשפטים האמריקאי דיווח כי ה-CFTF השיג 1,300 הרשעות בנוגע להונאה תאגידית מאז שנת 2002. ה-FBI אמר בסתיו האחרון כי הוא חוקר בימים אלה 24 מקרים של הונאה תאגידית הנוגעים למשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully