וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הכימיקלים האמריקאית ליונדלבזל הגישה בקשה לפשיטת רגל בעקבות הירידה בביקוש

רויטרס

7.1.2009 / 9:59

בין בעלי האג"ח הגדולים של החברה, חברות ההחזקה אפולו וקבוצת בלקסטון



החטיבה האמריקאית של חברת ליונדלבזל, חברת הפטרוכימיה השלישית בגודלה בעולם, הגישה בקשה לפשיטת רגל ולהגנה מפני נושים, על רקע החובות הכבדים שצברה והירידה בביקוש למוצריה.



החברה לקחה על עצמה התחייבויות אג"ח בסך מיליארדי דולרים בשנה שעברה, כאשר המיליארדר לן בלבטניק הוביל רכישה ממונפת של 12.7 מיליארד דולר לרכישת החברה האמריקאית ליונדל על ידי חברת בזל ההולנדית.



הבקשה לפשיטת רגל, שהוגשה לבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק ביום שלישי, כוללת כמעט את כל 80 יחידות החברה, את הזרוע האמריקאית של החברה ואת חטיבת המימון האירופית שלה. פעילויות החברה מחוץ לארה"ב אינן נכללות בבקשה וימשיכו לפעול כרגיל.



ליונדלבזל - המייצרת מגוון מוצרים, החל בכימיקלים לדלק וכלה בפלסטיק - נמצאת בבעלות בלבטניק הרוסי, דרך חברת אקסס אינדסטריז בניו יורק, ופועלת מהולנד.



החטיבה האמריקאית של החברה השיגה מימון לפשיטת רגל (DIP) בסך 8 מיליארד דולר לסייע לממן את פעילויותיה, ביניהם 750 מיליון דולר מחברת אקסס אינדסטריז.



חברת אפולו מנג'מנט, חברת השקעות פרטיות בבעלות ליאון בלק, נמנית על הנושים הגדולים ביותר של ליונדלבזל, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. אפולו לוקחת חלק כעת כחלק מקבוצת חברות שמספקות את המימון לפעילויותיה של ליונדל, כך מסר מקור המקורב לנושא.



אפולו רכשה את הלוואות החברה מבנק סיטי באפריל, אמרו בנקאים שהיו מקורבים לעסקה. סיטי מכרה אג"ח של החברה בשווי של כ-1.9 מיליארד דולר, כחמישית מסך ההלוואה של 9.45 מיליארד דולר, כך עולה מדו"ח של חברת קרדיטסייטס שפורסם בסוף אפריל.



אפולו, TPG, וקבוצת בלקסטון נמנות על חברות ההחזקות שרכשו אג"ח מסוכנות המניבות תשואה גבוהה בסוף השנה שעברה במחירים מוזלים. "אפולו מנסה להגן על הטעות הקודמת שלה בנוגע לליונדל", אמר לבלומברג ג'ונתן מייסי, מרצה למשפטים באוניברסיטת ייל. לדבריו, אפולו מנסה למנוע הפסדים נוספים על ידי הזרמת המימון לפשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully