וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עצרה את אספקת הגז הטבעי לאירופה דרך אוקראינה בעוד הטמפרטורות באזור יורדות

הדר תדמור

7.1.2009 / 11:07

אתמול עצרה רוסיה את אספקת הגז לבולגריה, יוון, טורקיה ומקדוניה בשל סכסוך עם אוקראינה על המחיר



גזפרום, מונופול הגז הטבעי של רוסיה, עצר את אספקת הגז הטבעי לאירופה דרך אוקראינה הבוקר - כך דיווחה חברת האנרגיה האוקראינית NAK נאפטוגז אוקראיני. אתמול עצרה רוסיה את אספקת הגז הטבעי לבולגריה, טורקיה, יוון ומקדוניה שהועברה דרך אוקראינה. גזפרום, אשר בימים כתיקונם מספק רבע מהגז הטבעי של אירופה, העביר 17.8 מיליון מטר מעוקב של גז בשנה דרך אוקראינה לארבע מדינות הבלקן, במסגרת הסכם בן 30 שנה שנחתם בשנת 2006.



רוסיה ואוקראינה האשימו אחת את השניה אתמול בשיבושים באספקת הגז הטבעי דרך אוקראינה למדינות הבלקן. המחלוקת בין רוסיה ואוקראינה בנושא הגז הטבעי הביאה לזינוק של 27% במחיר, והיא נתגלעה בימים של טמפרטורות נמוכות מאוד ברחבי אירופה.



רוסיה עצרה את אספקת הנפט לאירופה דרך אוקראינה כחלק מהסכסוך המתמשך שלה עם אוקראינה בנוגע למחירי הגז הטבעי ועמלות העברת הגז דרך אוקראינה למדינות אירופה. בתגובה לעצירת האספקה, הודיעה איראן כי ייתכן ותוכל להגדיל את אספקת הגז הטבעי לטורקיה, כך אמר גורם איראני לסוכנות הידיעות רויטרס.



מוקדם יותר השבוע פנו שתי המדינות לאיחוד האירופי כדי שיסייע להן לפתור את משבר הגז הטבעי. מנכ"ל גזפרום אמר כי החברה מקווה להגיע להסכם במסגרתו תעביר רוסיה גז לאוקראינה החודש במחיר של 450 דולר ל-1,000 מטר מעוקב - המחיר הממוצע במדינות הגובלות עם אוקראינה, לא כולל עלויות שינוע. אוקראינה מבחינתה טענה כי מחיר של 201 דולר ל-1,000 מטר מעוקב יהיה הוגן.



רוסיה ואוקראינה נתונות זה ארבע שנים במחלוקת סביב אספקת גז טבעי, ומדינות אירופה עוקבות בדאגה אחרי ההתפתחויות. הסלמה קודמת במחלוקת בין שתי המדינות, בשנת 2006, גרמה להפסקת אספקת הגז הטבעי מרוסיה לאירופה במשך יומיים בעיצומו של החורף, לאחר שאוקראינה השעתה את אספקת הגז הרוסי לשאר אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully