וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: הייצוא התעשייתי ירד באוקטובר-נובמבר ב-4% לעומת הרבעון השלישי השנה

אורה קורן

7.1.2009 / 14:34

ענף הרכיבים האלקטרוניים היה היחיד אשר רשם גידול ריאלי חד של כ-20% ומיתן את הנסיגה שרשמו יתר הענפים


בחודשים אוקטובר-נובמבר 2008 נרשמה נסיגה ריאלית של כ-4% בייצוא התעשייתי בהשוואה לרמה החודשית הממוצעת ברבעון השלישי של 2008, והוא הסתכם בכ-5.8 מיליארד דולר. כך מסר היום רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים. להערכתו, הנסיגה בייצוא צפויה להעמיק בחודשים הבאים. על פי מכון הייצוא, אם משווים את נתוני הייצוא ברבעון הרביעי של 2008 לרבעון הרביעי של 2007, עולה כי חלה ירידה של 20% בייצוא התעשייתי.

מניתוח לפי ענפים של נתוני אוקטובר-נובמבר לעומת הרבעון שקדם להם, עולה כי בייצוא של קבוצת ההיי-טק (ענפי הטכנולוגיה העילית) נרשמה נסיגה ריאלית של כ-4%. נסיגה זו נגזרת מירידה של 22% בייצוא התרופות, ירידה של 7% בייצוא כלי טיס וירידה של 6% בייצוא ציוד תקשורת בקרה ופיקוח.

ענף הרכיבים האלקטרוניים היה היחיד אשר רשם גידול ריאלי חד של כ-20%, ובכך מיתן את הנסיגה שרשמו יתר הענפים. בהתאחדות העריכו, כי הגידול החד בייצוא הרכיבים האלקטרוניים הושפע מפעילותה של חברת אינטל. ללא ענף הרכיבים האלקטרוניים, היתה הקבוצה רושמת נסיגה חדה של יותר מ-10% בייצוא - ירידה שלא נרשמה כמוהה מאז הרבעון השני של 2003.

ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית (כימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי) רשמו נסיגה ריאלית של כ-6% בייצוא. נסיגה זו משקפת ירידה ריאלית של 1% בייצוא ענפי הכימיה, לצד ירידה ריאלית של 7% בייצוא המכונות והציוד. ירידות אלה קוזזו במקצת הודות לגידול חד ביותר של כ-30% בייצוא ענף המנועים והציוד החשמלי.

במקביל נרשמה נסיגה חדה ביותר של כ-12% בענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית. נסיגה זו משקפת ירידה של 14% בייצוא ענף הכרייה, חציבה ומינרלים, ירידה של 10% בייצוא המתכת, ירידה של 36% בייצוא התכשיטים וקיפאון בייצוא הפלסטיק. מנגד נרשם גידול ריאלי מתון ביותר של כ-1% בענפי הטכנולוגיה המסורתית. הגידול בייצוא הקבוצה, משקף עלייה של 10% בייצוא הטקסטיל, ועלייה של 2% בייצוא המזון. עליות אלו קוזזו ברובן בשל נסיגה חדה של 10% בייצוא ענף העץ והריהוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully