וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדית ויטני: הבנקים הגדולים בארה"ב ידווחו על מחיקות של 40 מיליארד דולר ברבעון הרביעי

רויטרס

7.1.2009 / 14:44

ויטני, אנליסטית אופנהיימר, צופה כי הבנקים האמריקאיים ייאלצו לגייס הון נוסף ב-2009



מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, צופה כי הבנקים הגדולים בארה"ב ידווחו על מחיקות בסך 40 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008, וייאלצו לגייס הון נוסף השנה על מנת להתמודד עם מחנק האשראי. ויטני, שחזתה בשנה שעברה את מחיקות הענק של סיטי והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה, כתבה את הדברים במסגרת מכתב ללקוחות ביום שלישי.



"מיולי 2007 ועד היום, הורד דירוגם של ני"ע בשווי יותר מ-5 טריליון דולר", כתבה ויטני, וציינה כי "החשש האמיתי הוא שקצב הורדות הדירוג רק הואץ במהלך 2008". להערכת ויטני, הורדות הדירוג, שמייקרות את עלות ההלוואות, יפעילו לחצים נוספים על הבנקים.



מאז קיץ 2007, הבנקים ספגו מהלומה אחר מהלומה בשוקי האשראי. הצרות החלו בשוק המשכנתאות והתפשטו לרחבי שוק האשראי העולמי. היעדר נזילות בשווקים אילץ בנקים לגייס הון בהיקפים גדולים, והוביל בסופו של דבר לקריסת הבנקים בר סטרנס וליהמן ברדרס, ולשינוי כולל במגזר בנקאות ההשקעות האמריקאי.



ויטני צופה כי ג'יי.פי מורגן צ'ייס ידווח על הפרשות ומחיקות ערך בסך 6.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת 2.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. עבור בנק אוף אמריקה צופה ויטני הפרשה בסך 6.7 מיליארד דולר, לעומת 3.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. סיטי ידווח על הפרשה בסך 7.9 מיליארד דולר, ו-וולס פארגו - על הפרשה בסך 4.4 מיליארד דולר, להערכת ויטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully