וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הביא השנה לשבירה של 60% בתיאום ההיסטורי שבין מחירי הזהב וכסף?

TheMarker

7.1.2009 / 14:47

בעיני הציבור הזהב מוגדר כהשקעה כלכלית לעומת הכסף שמוגדר כמתכת לייצור תעשייתי. המשבר בשנה החולפת הפך את היחס המסורתי ביניהם למעניין.


הזהב והכסף הן מתכות שלאורך ההיסטוריה מחירן נע תמיד באותו כיוון. 2008 שברה שיאים שונים בתחום הפיננסי, אחד מהם הוא היחס המסורתי בין מחירי הזהב לכסף.

התייחסות למאפיינים של המתכות כפוטנציאל למדד כלכלי, מגלה אינדיקטור שממעטים לעסוק בו והוא היחס בין הזהב – לכסף. בעיני הציבור הזהב מוגדר כהשקעה כלכלית לעומת הכסף שמוגדר כמתכת לייצור תעשייתי. המשבר בשנה החולפת הפך את היחס המסורתי ביניהם למעניין.

המשבר המתמשך ברבעון השלישי והרביעי של 2008 לצד התגברות החדשות הכלכליות השליליות הפילו את המניות והציבור החל לרכוש זהב כהשקעה כלכלית בטוחה. בתקופה זו היחס המסורתי היסטורי בין מחירי הזהב והכסף הופר וקפץ ביותר מ-60%.

האנליסטים בטנדם קפיטל צופים כי במחצית הראשונה של 2009 נמשיך לראות ירידה בתנאים הכלכליים וכתוצאה מכך הזהב ימשיך להיות אטרקטיבי למשקיעים המחפשים השקעה בטוחה.

כמו כן, צופים האנליסטים השפעה על מחירי הכסף במחצית השנייה של 2009, וזאת עקב השתפרות המצב הכלכלי בעולם ובעיקר עקב עלייה בפעילות התעשייה ובייצור שזקוקים לכסף כמרכיב חיוני.

לההערכת האנליסטים בטנדם קפיטל מדד "הזהב – כסף" יחזור ליחס ההיסטורי שלו במחצית השנייה של 2009. הכסף יצמצם את הפער בינו לבין הזהב והיחס יחזור לרמתו ההיסטורית. כמו כן צופים בבית ההשקעות כי האינדיקטור הנשכח יצביע על תחילתו של שיפור במצב הכלכלי.



שוק הסחורות היה אחת מהבועות האחרונות שהתפוצצו במהלך 2008 לאחר שוק הנדל"ן וניירות הערך. באמצע 2008 השווקים השתכנעו שאף מדינה לא חסינה בפני המשבר הגלובלי וההאטה בצמיחה תקטין את הביקוש. בינתיים קרנות הגידור (ושאר המשקיעים) נאלצו לסגור פוזיציות בגלל הפסדים ופידיונות. הנפט היה הראשון לעלות ואחריו במהירות המתכות.

מדד הסחורות CRB של רוייטרס – ג'פריס, אשר הושק ב-1956, נפל ב-36% בשנת 2008, זוהי הירידה השנתית הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדד. מדד הסחורות S&P GSCI המדד הפופולארי ביותר בקרב המשקיעם בסחורות, איבד כ-46.5% מתחת לביצועי שוקי המניות.

במהלך 2008, נקבעו שיאים חדשים לנפט, דלק, זהב, פלטיניום, נחושת ולשאר המתכות. מכל מקום, שוקי הסחורות סיימו את השנה בירידה בגלל שהמשבר הפיננסי שמשך את הכלכלה לתוך מיתון. מתכת אחת היתה יוצאת דופן והיא הזהב ששימשה נכס מקלט ועלתה ב-5.4% במהלך שנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully