וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסות וול סטריט

ניר צליק

7.1.2009 / 19:08

המגמה השלילית השתלטה על ניו יורק, על רקע נתוני תעסוקה שליליים בארה"ב וחשש מהמשך ההאטה הכלכלית בעולם

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים על רקע נתוני תעסוקה שליליים במשק האמריקאי והחשש מהמשך ההאטה הכלכלית. דאו ג’ונס מאבד 1.6% ל-8,874 נקודות, נאסד"ק משיל 1.8% ל-1,623 נקודות, S&P 500 יורד ב-1.6% ל-920 נקודות. מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עולים והתשואה עליהן יורדת ב-0.019% ל-2.486%.

היקף הפיטורים המתוכננים במגזר הפרטי בארה"ב הצטמצם בדצמבר לעומת נובמבר, לפי דו"ח חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס. עם זאת, מדובר בזינוק של 275% במונחים שנתיים, ל-166,348. דו"ח נוסף על שוק העבודה בארה"ב, של חברת ADP, הצביע על ירידה של 693 אלף במספר המועסקים במגזר הפרטי.

משקיעים אשר איבדו כספם בהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף עשויים לקבל חזרה את כספם מתאגיד ההגנה על משקיעים בניירות ערך בארה"ב (SIPC) כבר בחודש הבא - כך אמר סטיבן הארבק, מנהל התאגיד, לסוכנות הידיעות בלומברג. "זוהי משימה מאוד מסובכת", אמר הארבק. "התשלומים הראשונים מה-SIPC עשויים להגיע אל המשקיעים בחודש או בחודשיים הקרובים, אם לא יהיה קשה מידי לעקוב אחר הכספים של המשקיעים", הוסיף.

עזרא מרקין, שקרנות הגידור שלו הפסידו מיליארדי דולרים בהשקעות אצל ברנרד מיידוף, עשוי להידרש להתפטר מתפקידו כיו"ר GMAC, הזרוע הפיננסית של ג’נרל מוטורס (3.81%+); זאת כחלק מהתנאים שהציב הממשל הפדרלי על מנת להעניק לחברה מעמד של בנק אחזקות ולאפשר לה גישה לכספי חבילת החירום הממשלתית לחילוץ מגזר הפיננסים.

בואינג נדרשת לשלם 631 מיליון דולר

מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, צופה כי הבנקים הגדולים בארה"ב ידווחו על מחיקות בסך 40 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008, וייאלצו לגייס הון נוסף השנה על מנת להתמודד עם מחנק האשראי. ויטני, שחזתה בשנה שעברה את מחיקות הענק של סיטי והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה, כתבה את הדברים במסגרת מכתב ללקוחות ביום שלישי.

בית משפט בקליפורניה אישר את גזר הדין שניתן ליצרנית המטוסים בואינג, אשר קובע כי החברה תצטרך לשלם פיצויים בסך 631 מיליון דולר לחברת ICO גלובל קומיוניקיישנס בגין הפרת חוזה והונאה. עוד קבע בית המשפט כי אם לא תתחיל בואינג לשלם באופן מיידי, היא תצטרך לשלם 10% נוספים בשנה, בשווי של כ-63 מיליון דולר.

ענקית השבבים האמריקאית אינטל (3.71%-) הודיעה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-9 מיליארד דולר, ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל, ו-9% פחות מתחזית החברה המקורית. החברה דיווחה על הירידה בהכנסות במסגרת פרסום מוקדם של הכנסותיה, ונימקה את הירידה בחולשה בביקוש למוצרים מצד צרכנים ולקוחות סיטוניים, המצמצמים מלאים.

במניות הישראליות, אמדוקס (3.36%-) שוקלת פיטורים של מאות עובדים ברחבי העולם בעקבות ההאטה העולמית. עם זאת, לעת עתה החברה אינה שוקלת להגדיל את מספר המפוטרים בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully