וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשיונות ראשונים לתחנות כוח סולריות בדרום: ערבה-פאוור תקים תחנה בקיבוץ קטורה ב-120 מיליון שקל

אבי בר-אלי

7.1.2009 / 16:53

רישיון נוסף הוענק לאדיג-סולר לשם הקמת תחנה תרמו-סולרית בהיקף 100 קילוואט


חברת ערבה-פאוור קיבלה אתמול את הרישיון הראשון בארץ להקמת תחנת כוח סולרית בטכנולוגיה פוטו וולטאית (P.V), בקיבוץ קטורה שבערבה. ערבה תציב פאנלים סולריים בעוצמה של 4.9 מגה-וואט על שטח של 80 דונם, בהיקף השקעה של כ-120 מיליון שקל. המערכת תחובר ישירות לרשת החשמל הארצית במתח נמוך. הקמת התחנה תחל לאחר פרסום תעריפי מכירת החשמל למתקנים סולריים בינוניים, הצפוי להתבצע בחודש הבא.

ערבה פאוור, שבשליטת קיבוץ קטורה, יוסף אברמוביץ ומשקיעים אמריקנים, הודיעה באחרונה כי חתמה על הסכמי בלעדיות עם 15 קיבוצים בערבה להקמת שדות סולאריים בינוניים וגדולים בשנים הבאות, בהיקף של מאות מגה-וואט. נשיא החברה, יוסף אברמוביץ, ויו"ר החברה, אד הופלנד, אמרו כי הקמת התחנה תחל בתוך חודשים ספורים.

סגן נשיא לפיתוח עסקי ורגולציה בערבה פאוור, דוד חיון, אמר כי "תחום האנרגיה הסולרית הפוטו-וולטאית, על פי כוונות והצהרות משרד התשתיות והרשות לחשמל, יוביל את תחום האנרגיות המתחדשות בארץ בשנים הבאות, ומשום כך חשיבותה של פריצת הדרך של מתן רישיון ראשון להקמת תחנת כוח סולרית כבר בתקופה הקרובה".

בתוך-כך, מליאת רשות החשמל אישרה רישיון נוסף להקמת תחנת-כוח בטכנולוגיה תרמו-סולרית בידי חברת אדיג סולר, בהיקף של 100 קילוואט. לפי הערכת החברה, התחנה צפויה לפעול במארס 2009. הרישיונות הוענקו לתקופה של 18 חודשים, והועברו לאישור שר התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully