וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות 2009: בכלל פיננסים ממליצים לרכוש אג"ח קצרות של אפריקה ולהקטין החזקה במניות

מיכאל רוכוורגר

7.1.2009 / 18:47

אפריקה איבדה ב-2008 94% מערכה; יובל בן זאב: החברה תשרוד את 2009 וככל הנראה גם את 2010


"מניית אפריקה ישראל נסחרת בתקופה זו כאופציה על שינוי במצב השווקים או על התפתחויות חיוביות בחברה עצמה. לפיכך, אנו סבורים כי קבלת החלטת ההשקעה צריכה להתבסס על שיקולים אשר מעבר למודל השווי הנכסי הנקי (ה-NAV שמחושב כפער בין שווי כלכלי של נכסים סחירים, לבין שווי כלכלי של התחייבויות - מ.ר) הסטנדרטי בו עשינו שימוש בעבר". כך כותב מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, יובל בן זאב, בסקירת עדכון אודות אפריקה ישראל, תחת הכותרת "הישרדות 2009. שלב הגמר".

ימים לא קלים עוברים על חברת והבעלים שלה, לב לבייב: החברה שהרגילה את המשקיעים בשנות הגאות היפות בשווקים לעליות ערך נאות, מתמודדת כיום עם המשבר הגדול ביותר בחייה תחת השליטה של לבייב. החשיפה הגבוהה לנדל"ן ברוסיה וארה"ב, שנראתה עד קיץ 2007 כעוד הצלחה עסקית מסחררת, עומדת כיום בעוכריה - כשמנייתה איבדה בשנה האחרונה למעלה מ-90% ואיגרות החוב של אפריקה נסחרות בתשואות של למעלה מ-50%. לבייב שיעבד את כל החזקותיו בחברה לבנקים - שלא רגועים מן המצב, כשגם האנליסטים המסקרים את אפריקה עוקבים בדאגה אחר המתרחש בחברה.

בן זאב סבור כי שווי אפריקה לפי מודל השווי הנכסי הנקי הסחיר הוא אפס, אך הוא מוסיף כי עדיין קיים חשש באסטרטגיה של השקעה ישירה בחברות הבנות - ובראשן אפריקה נכסים, וכן אפי פיתוח - המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ברוסיה, שמנייתה סובלת מסחירות נמוכה.

בעקבות כך ממליץ בן זאב להחזיק במניית אפריקה ישראל מתחת למשקלה בשוק (כ-0.6% ממדד תל אביב 25), להחזיק במניית אפי פיתוח ולקנות את האג"ח הקצרות של אפריקה - סדרות י"ז וכ"ד, העומדות לפדיון בשנים 2010 ו-2011.

בן זאב לא נוקב במחיר יעד למניית אפריקה ומעניק המלצת תשואת שוק לחברה. בן זאב מציין כי ההשקעה באפריקה מהווה כיום מודל סיכון סיכוי גבוה, ומוסיף כי להערכתו החברה תצלח את שנת 2009 בשלום והסיכויים הם לטובת הישרדות החברה גם ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully