וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מועמדת לרכישת רציופארם הגרמנית שבעליה התאבד בשל קריסה כלכלית

יורם גביזון

7.1.2009 / 19:19

אנליסטים מעריכים שחיסול מהיר של ההחזקה ברציופארם יניב תמורה שבין 2 ל-3 מיליארד יורו


יממה לאחר שאדולף מרקל אחד מאנשי העסקים המובילים בגרמניה התאבד בעקבות הפסדים כבדים של חברת ההשקעות המשפחתית VEM, מעריכה סוכנות הידיעות רויטרס כי חברת היא אחת המועמדות לרכוש את החברה הגנרית הגרמנית רציופארם שבבעלות VEM.

חברת ההשקעות של מרקל, שמחזיקה גם בשליטה בחברת היידלברג צמנט יצרנית המלט הגדולה בגרמניה , הסתבכה בהימור שגוי כאשר מכרה בחסר את מניות פולקסווגן ונקלעה לחובות של 5 מיליארד יורו. בשל התאבדותו של מרקל צפוי הליך של מכירה מהירה של רציופארם, שמעסיקה 5,400 איש במאמץ להקטין את חובותיה של VEM.

מכירה חפוזה צפויה לגרום לירידה במחיר המכירה. אנליסטים מעריכים שחיסול מהיר של ההחזקה ברציופארם יניב תמורה שבין 2 ל-3 מיליארד יורו, בהשוואה לתג מחיר של 4 עד 5 מיליארד יורו. טבע עשויה להיות מועמדת בשל ההזדמנות הגלומה במחיר המכירה הנמוך.

מקורות בשוק ההון העריכו כי המועמדות לרכישת החברה מלבד טבע הן יצרניות תרופות מקוריות (אינובטיביות) שירצו להיכנס לגנריקה כדי לרכך את המכה הצפויה, כתוצאה מפקיעה מואצת של פטנטים בשנים הקרובות ולהיערך לקראת הצמיחה החזקה בביו גנריקה, גרסאות גנריות לתרופות ממקור ביולוגי.

מכירותיה של רציופארם, החברה הגנרית הגדולה בגרמניה, הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר ב-2007, אולם נראה שבאחרונה איבדה נתח שוק בגרמניה והאטרקטיוויות שלה ירדה, לאחר שלא זכתה במכרז של קופת החולים הגרמנית AOK. מחברת טבע נמסרה שאינם מגיבים להערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully