וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות תקשורת

מורית רוזן,

8.1.2009 / 7:01

מורית היקרה



>> מורית היקרה,

אני עובדת בשירות לקוחות של חברה סלולרית. סגרו לנו את הגישה לרשתות חברתיות, כמו פייסבוק, בטענה שהגלישה בהן מבזבזת לנו זמן. הם לא מבינים שאם לא נהיה מחוברים לחבר'ה שלנו נתפקד הרבה פחות טוב?



אשמח מאד לעצתך,



אפרת



אפרת שלום,



אתחיל בלספר לך שאת לא לבד. מחקר שנעשה באחרונה בארה"ב (על ידי חברת אקסנצ'ור) שבדק את ההעדפות של "דור המילניום" או "דור ה-Y", מצא שמתגברת הדרישה של עובדים שמעסיקיהם יספקו להם אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים ליצור קשרים עם עמיתים לעבודה, חברים ומשפחה. הפתיע אותי לגלות שרמת האמצעים הטכנולוגיים שהמעסיק מעמיד לרשות העובד משפיעה אפילו על הבחירה אם לעבוד במקום זה או אחר.



לא, אני לא מציעה לך לעזוב את החברה שלך, אבל אני חושבת שבאמצעות השאלה שלך אפשר לראות את המהירות שבה משתנים הרגלים ומשתנה הסביבה העסקית שלנו. אם תרצי - כנראה שאת מדור ה-Y ומעסיקייך או מנהלי החברה הם מדור (או אפילו שניים) קודם.



אם פעם היו מגדירים כמה דקות מותר לדבר בשיחת טלפון אישית מקומית, ושיחה לחו"ל היתה מחוץ לתמונה, כיום כל עובד מביא את הטלפון הנייד שלו מהבית והוא יכול לנהל שיחות זולות בישראל או בעולם. כיום יש הבנה לכך שזה לגיטימי לאפשר לעובדים לשוחח שיחות אישיות או לשלוח פקס ממכשיר של הארגון. כשיש הגבלה, היא בדרך כלל קשורה לעיתוי שבו יש (או אין) לגיטימציה לשוחח - כלומר, לא בזמן משמרת, לא מול קהל או בשעות מסוימות. החשש בארגונים רבים הוא לאיבוד הגבולות והשליטה של המנהלים על המיקוד של העובדים. פעמים רבות הם לא מכירים את הכלים החדשים או "לא מתחברים אליהם".



הייתי מציגה למנהלייך מה את עושה בפייסבוק או בכל רשת אחרת, איך את מתקשרת עם חברים ואיזה מידע עובר ברשתות. לאחר מכן, הייתי מגבשת פתרון שמשאיר למנהלים את השליטה על הזמן והמיקוד שלכם. למשל, להציע עמדות מחשב מרכזיות שבהן עובדים יוכלו לגלוש רק בזמן ההפסקה, או להגדיר 10-20 דקות ביום שבהן יהיה לגיטימי לגלוש.



אתם מגיבים



גלית גנאור



האם הארגון צריך לדאוג שלעובדים יהיה טוב לעבוד בו? או אולי אנו חיים בארגונים שרק השורה התחתונה חשובה להם. להחזיר השקעה, להביא כסף, לתת שירות - לעבוד לעבוד לעבוד... יש הרבה מאוד ארגונים שחוסמים את כל הגישה לאינטרנט, או חוסמים אתרים מסוימים - ולא רק מטעמי אבטחת מידע. יש הרבה מאוד תפקידים שבשבילם האינטרנט הוא כלי עבודה. יש אנשים שבשבילם האינטרנט הוא כמו אוויר לנשימה - כמו השיחה ליד הקפיטריה.



שאלה לשבוע הבא:



אני מנהל של חברה באזור יבנה. למרות המצב הביטחוני, רבים מהעובדים מגיעים לעבודה, אך מכיוון שרבים מהם תושבי אזור אשדוד, הם לא ממוקדים, צמודים לחדשות ולרדיו ולא מצליחים באמת לתפקד. האם לנתק את העובדים מהאינטרנט כדי למקד אותם בעבודה? מה אפשר לעשות?



-



קוראים המבקשים להגיב על השאלה של השבוע הבא יכולים לעשות זאת בבלוג מורית היקרה ב-http://dearmorit.cafe.themarker.com



לשאלות נוספות: morit@hrd.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully