וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיירה ששונאת את מנכ"ל סרברוס

מאת בוב אייברי

8.1.2009 / 7:01

התשואות הגבוהות של סרברוס אינן מעניינות את 600 עובדי מפעל הנייר בוויסקונסין, שנותרו ללא פרנסה לאחר שהקרן סגרה אותו



בלומברג

>> כמעט כולם בעיר קימברלי בוויסקונסין, שונאים את סטיוון פיינברג. "מדובר באדם תאב-בצע באופן קיצוני שלא איכפת לו מאף אדם אחר בעולם", אומר ג'פרי וינגארד, פועל מדור שלישי מקימברלי עם 30 שנות ותק.



"לפיינברג אין שמץ של מוסר", אומר נשיא איגוד עובדי מפעלי הנייר המקומי אנדי נירשל. "הוא מכר את נשמתו לשטן", אומר בוב ברוקארדט, שעבד גם הוא במפעל במשך 30 שנה.



פיינברג, 48, עורר תגובות חריפות אלה בקימברלי משום שחברת סרברוס קפיטל מנג'מנט, שאותה הקים ב-92', היא הבעלים של ניו פייג' קורפ, שסגרה את מפעל הנייר בן 119 השנה, שלפי איגוד פועלי המתכת, היה רווחי כשנרכש על ידי ניו פייג' לפני תשעה חודשים. 600 איש פוטרו בעיר המונה 6,200 תושבים. זאת, בשעה שקרייזלר, שאינה רווחית ונמצאת גם היא בבעלות סרברוס, פנתה לממשלה בבקשת סיוע.



"כל מקום אליו אני מגיע אני חש בזעם העצור", אומר לאו ג'ררד, נשיא יונייטד וורקרס, שמייצג 1.2 מיליון חברים, בהם עובדי המפעל בקימברלי. "אנשים מרגישים שדופקים אותם. אני חושב שנראה עשרות אלפי, אם לא מאות אלפי אנשים שיוצאים לרחובות להפגין בכל רחבי המדינה".



בתקופת השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30 מנהלי מפעל הנייר בקימברלי פיזרו את העבודה בין כל תושבי האזור כדי שבכל בית יהיה מזון על השולחן, אומר מארק ואן סטיוון, שסבו הקים את המפעל ב-1892.



על המשקיעים בסרברוס נמנות קרנות פנסיה, קרנות התרמה וחסכונות משפחתיים, ולחברה יש אחריות ציבורית להגן על אותן השקעות, אומר טים פרייס, מנהל בכיר בסרברוס, בראיון טלפוני. לניו פייג' יש כ-8,000 עובדים שפרנסתם היתה עלולה להיפגע אילמלא היתה החברה סוגרת את המפעל בקימברלי, אומר פרייס. לדבריו, הנהלת ניו פייג' אחראית לפעילויות היומיומיות של החברה, ואילו סרברוס מתפקדת כמשקיע.



ניו פייג' פעלה באופן אחראי בכך שסגרה את המפעל בקימברלי ולא שלחה את העובדים לחופשה כפויה. "הם רצו לוודא שאנשים יקבלו דמי פיטורים, תשלומים עבור ימי חופש וחגים וסיוע במציאת עבודה, משום שאם לא היו סוגרים את המפעל הם לא היו זוכים להטבות אלה", אומר פרייס. העובדים כעת זכאים לדמי פיטורים במשך שישה חודשים עם זכויות ביטוח רפואי.



העובדים מאשימים את סרברוס, שם הכלב בעל שלושת הראשים מהמיתולוגיה היוונית והרומאית ששומר על שערי העולם התחתון, ואת פיינברג שייסד אותה. "גם פיינברג אחראי לכך שהילדה הקטנה שלי בת ה-9 לא מסוגלת לישון בלילה, מפני שהיא מודאגת מכך שאביה מאבד את משרתו", אומר ברוקרדט. "בלבו הוא יודע שהוא טועה".



כמנכ"ל של חברה בשווי 26 מיליארד דולר, שוויו של פיינברג ב-2008 הוערך במיליארד דולר, לפי "פורבס". ברוקרדט משתכר 24 דולר לשעה, כ-80 אלף דולר בשנה כולל שעות נוספות.



ג'ים דרק, שעבד במפעל במשך 29 שנה, אומר כי העובדים מתכננים לנסוע באוטובוס לניו יורק כדי להפגין מול משרדי סרברוס בפארק אווניו. "לא ניתן למפעל להיסגר ללא מאבק", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully