וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנה חדשה: חברה שתגייס כסף תצטרך להסביר כיצד תחזירו

מאת טל לוי

8.1.2009 / 7:01



>> שר האוצר, רוני בר-און, הגיש לאישור ועדת הכספים תקנות המרחיבות באופן ניכר את חובות הגילוי של חברות המנפיקות איגרות חוב. בזאת אימץ שר האוצר את המלצת רשות ניירות ערך להתקין תקנות קיימות באופן שמרחיב את חובת הדיווח של חברות המנפיקות אג"ח.

שר האוצר החליט לעגן בתקנות את הדרישה שפירסמה הרשות עם פרוץ המשבר בנוגע לפרסום תזרים מזומנים חזוי. דרישה זו, שהיא ייחודית לישראל, מחייבת את החברה לדווח בדו"ח הדירקטוריון שלה על המקורות הכספיים שמהם היא צפויה לפרוע את התחייבויותיה בשנתיים שלאחר מועד הדו"ח התקופתי.



דיווח זה יחייב את הדירקטוריון לדון במצב האג"ח של החברה: יהיה עליו לבחון אם מתקיימים סימני אזהרה שבעטיים החברה עלולה להיקלע לקושי לעמוד בהתחייבויות. סימני האזהרה הם גירעון בהון העצמי, גירעון בהון החוזר, תזרים מזומנים שלילי מתמשך מפעילות שוטפת והפניית תשומת לב של רואה החשבון למועד הדו"ח שמתייחסת לקשיים בהשגת מימון או לבעיות כלכליות קשות אחרות.



לאחר בחינת המצב, יהיו בידי הדירקטוריון שתי אפשרויות. האחת, להורות על פרסום תזרים המזומנים עם ההסברים המתחייבים; השנייה, שלאחר הבחינה הגיע למסקנה כי אין חשש סביר שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה. במצב כזה, הדירקטוריון יידרש לפרט את הבדיקות שביצע ולהסבירן.



התקנות קובעות גם חובת צירוף דו"ח תזרים מזומנים לגבי דו"ח רבעוני. כלומר, בכל מועד דו"ח, רבעוני או שנתי, על הדירקטוריון לדון ולבחון את סימני האזהרה ותזרים המזומנים. כן עליו לאפשר גילוי, שינוי או חידוש מהותי שחל ביחס לרבעון הקודם, ביחס לכל הגילוי שהוא נדרש לתת בדו"ח השנתי.



כל חברה שתגייס כסף תפרסם טבלה שתרכז את כל הנתונים של כל הסדרות שהנפיקה, לרבות מועדי הפירעון, שיעורי הריבית, זכויות ההמרה, השווי ההוגן של ההתחייבויות, יחס ההמרה ופרטים בדבר הנאמן. למעשה, יהיה זה ריכוז תמציתי של מידע המצוי ברובו באופן מפוזר בדיווח השוטף של החברה.



בנוסף, תציין החברה כי עמדה בתקופת הדו"ח בהתחייבויות ובתנאים שאותם הבטיחה למחזיקי האג"ח, לרבות רישום השיעבודים לטובת המחזיקים; דיווח אם במהלך התקופה הרלוונטית התרחשו אירועים שהיו עילה להעמדה לפירעון מיידי; רמת החשיפה של החברה בעקבות אירועים כאלה; והפעולות שביצע הנאמן כדי להתמודד עם סיכון לאי-החזרת חוב האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully