וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית התייעלות בצים: 100 מ-700 עובדים יישלחו הביתה

חיים ביאור

8.1.2009 / 7:01



>> בעקבות המשבר בענף הספנות, גיבשה הנהלת צים תוכנית התייעלות שכוללת פרישה של 100 עובדים - 14% מכלל המועסקים בחברה.

בכיר בחברה אמר אתמול: "ניסינו להימנע מלהגיע לרגע הפרידה ממספר כה גדול של עובדים על ידי צמצום ההוצאות בסעיפים אחרים, אך הירידה החדה בדמי ההובלה ובניצולת של אוניות מול עודף ההיצע של אוניות מחייבים אותנו לצעד דרסטי". הוא ציין כי המנהלים והדירקטורים בצים החליטו על קיצוץ של 10% בשכרם.



ביום ראשון צפויים יו"ר האיגוד המקצועי במרחב חיפה רפי מסט ומזכיר הסתדרות המעו"ף במרחב, אבי וייזנד, להיפגש עם הסמנכ"ל החדש למשאבי האנוש בצים, איתן ליברוט, שיציג בפניהם את תוכנית הצמצומים בכוח אדם בחברה. לפי הערכות בצים, מרבית 100 העוזבים ייצאו לפנסיה מוקדמת והיתר יפוטרו או ייכללו ברשימה של פורשים מרצון ויקבלו פיצויים מוגדלים.



הזעזועים בצים ועודף האוניות בענף מגיעים ארבע שנים לאחר שהחברה רכשה וחכרה אוניות ב-820 מיליון דולר - וחמישה חודשים בלבד לאחר שהחברה האם של צים, החברה לישראל שבשליטת עידן עופר, הזרימה 246 מיליון דולר לצים בהנפקת זכויות על רקע הפסד של 131 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2008. לפני כחודשיים הודיעה החברה לישראל, על נכונותה לבצע הזרמת הון בעלים לצים בסך 150 מיליון דולר במהלך 2009.



נציג ההסתדרות מסט מסר בתגובה: "אנו מבינים את הצורך של צים להתייעל, אך חושדים שהדיבורים על תוכניות פרישה מהחברה הם בלון ניסוי. כל הצעה חייבת להידון עם ההסתדרות.



מהנהלת צים נמסר: "צים, כחברות ספנות אחרות בעולם, נערכת למשבר הכלכלי העולמי, בין השאר בכוח האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully