וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוא היהלומים של לבייב צנח ב-20% ב-2008

אורה קורן ורז סמולסקי

8.1.2009 / 9:05

למרות הפגיעה בעסקי היהלומים שלו, כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי, נותר לבייב בראש רשימת יצואני היהלומים גם בשנה החולפת

יצוא היהלומים המלוטשים של חברת אל.אל.די שבשליטת לב לבייב ירד ב-2008 ב-20% לעומת 2007, ל-417 מיליון דולר - כך אמרו אתמול מקורות בענף היהלומים.

ב-2007 הסתכם יצוא היהלומים של לבייב ב-522 מיליון דולר. לבייב נשאר בראש רשימת יצואני היהלומים גם ב-2008, ולדברי מקורביו, נמצא בפער של יותר מ-50 מיליון דולר מיצואנית היהלומים השנייה ברשימה, ליאו שכטר.

הירידה ביצוא היהלומים של לבייב נרשמה על רקע ירידה ממוצעת של 20% בקרב היצואנים המובילים בענף היהלומים הישראלי. עד כה ההנחה היתה כי בעוד עסקי אפריקה ישראל של לבייב ספגו מכה על רקע המשבר העולמי, עסקי היהלומים שלו נפגעו רק בשוליים. עתה מתברר כי גם עסקי היהלומים של לבייב ספגו פגיעה לא קלה כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי.

לבייב עוסק בכרייה של יהלומי גלם, בליטושם, בשיבוצם בתכשיטים ובמכירתם בחנויות יוקרה שבבעלותו. שליטתו של לבייב בתהליך הטיפול ביהלומים מגדילה את רווחיותו לעומת יהלומנים העוסקים רק בכמה מהתהליכים אלה. נוסף על כך מוכר לבייב יהלומי גלם ליהלומנים אחרים.

הוא עוד ישוב?

בבורסת היהלומים אמרו אתמול כי לבייב צפוי לחזור לישראל בקרוב. לדברי המקורות בבורסה, בחודשים האחרונים שוהה לבייב בישראל יותר מאשר בלונדון, ובשבועיים האחרונים התחזקו בבורסה הערכות כי בכוונתו לחזור לישראל. דוברו של לבייב הכחיש כי לבייב עומד לחזור לישראל והבהיר כי "מקום מושבו נותר בלונדון".

מקורות נוספים, המקורבים למשפחת לבייב, אמרו אף הם, כי בכוונתו של לבייב לשוב לישראל בקרוב. עוד נמסר כי מנהלים באפריקה ישראל מפעילים לחץ על לבייב ומבקשים ממנו לשוב לישראל. המקורות הוסיפו כי השבוע הגיע לבייב לביקור נוסף בישראל, וכי בביקוריו מנסה לבייב להגיע להבנות עם הבנקים על הסדר הלוואות לעסקיו.

לבייב עזב את ישראל ללונדון לפני כשנה בנימוק, שבהיותו איש עסקים בינלאומי נוח לו יותר לנהל את עסקיו משם. ההערכות היו כי העזיבה נובעת משיקולי מס.

מניית אפריקה ישראל צנחה בשנה האחרונה בכ-90%, לשווי של 1.6 מיליארד שקל. לבייב "מופסד על הנייר" כ-11 מיליארד שקל בגין אותה ירידה.

באחרונה שכר לבייב את שירותיו של יורם טורבוביץ' כיועץ לעניינים עסקיים ומשפטיים. מקורות בענף היהלומים אמרו כי טורבוביץ' מסייע ללבייב בעיקר במהלכיו מול הבנקים הנושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully