וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן תובע ממריו לזניק ושותפיו 10 מיליון שקל על כך שהונו אותו

מאת רז סמולסקי

8.1.2009 / 7:01

לטענת שלמה קדוש, הנתבעים נישלו אותו מחברת הנדל"ן שלהם ומנעו ממנו שותפות ברווחים של 10 מיליון יורו



>> הקבלן שלמה קדוש הגיש תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד שותפיו, בהם מריו לזניק, בטענה שרימו אותו בעסקי הנדל"ן שלהם בדרום ספרד. לטענתו, בין היתר נישלו אותו הנתבעים מהחברה שבה היה שותף ומעסקה שהניבה להם רווחים של 10 מיליון יורו.

בתביעה, שהגיש קדוש באמצעות עו"ד איתן ארז הוא טוען כי שותפיו העסקיים - עו"ד רונן גפניאל ואנשי העסקים מריו לזניק ואייל דייסי - פעלו במרמה והפרו את הסכם השותפות ביניהם ב-2000-2004.



בתביעה מתאר קדוש כיצד לכאורה ביצעו שותפיו מאחורי גבו עסקת נדל"ן שהניבה להם רווח של כ-10 מיליון יורו, תוך שהם מציגים לו מצגים מסולפים שלפיהם החברה מיצתה את יכולתה העסקית באזור.



ב-2000 זיהתה הקבוצה הזדמנות עסקית בשוק הנדל"ן של ספרד והחליטה להקים חברה משותפת בשם אלרטון, במטרה לרכוש קרקעות לבנייה למגורים. הקבוצה התמקדה בדרום באזור החוף של קוסטה דל סול.



קדוש טוען כי ב-2001 ניהלה אלרטון משא ומתן לרכישת קרקע למגורים באזור לה לניה מחברת נדל"ן ספרדית בשם אלקדסה. המשא ומתן לא הבשיל לכדי עסקה, אך, לטענתו, שותפיו התאגדו בחברה אחרת ובסופו של דבר רכשו את הקרקע מאלקדסה בתחילת 2003 תמורת 15.5 מיליון יורו. לאחר עשרה חודשים הם מכרו את הקרקע ב-2.5-5 מיליון יורו, ובתווך גרפו רווח של כ-10 מיליון יורו, ממנו קדוש לא נהנה.



בכתב התביעה טוען עו"ד ארז כי "לאור האיתנות הפיננסית של אלטרון במועד ביצוע העסקה, לאור העובדה כי המתחם שבו בוצעה העסקה היה חלק התוכנית העסקית של החברה ולאור העובדה שאלטרון הוקמה כדי להוציא לפועל עסקות מהסוג הזה בדיוק - אין כל ספק כי הסיבה היחידה בגינה בוצעה עסקה זו באמצעות חברה חדשה היא רצונם של השותפים להסתיר אותה מקדוש".



פחות משלושה חודשים לאחר מכירת חטיבת הקרקע בלה לניה, מכר קדוש את מניותיו בחברה. לטענתו, הוא עשה זאת לאחר שלזניק וגפניאל הפעילו עליו לחץ רב למכור אותן. זאת לאחר שהסבירו לו, לדבריו, כי החברה מיצתה את הפוטנציאל העסקי שלה ואת היכולת לבצע עסקאות רווחיות נוספות.



גפניאל מסר בתגובה כי "כל מה שיש לאיש הזה להגיד מוכחש מכל וכל, ואנחנו נגיב בבית משפט". אייל דייסי בחר שלא להגיב לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully