וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה והמשבר הכלכלי פגעו בתפוסה בבתי המלון

מאת עירית רוזנבלום

8.1.2009 / 7:01

מנכ"ל רשת מלונות דן: "מזל שהפעם לא מדובר ביולי-אוגוסט, כמו במלחמת לבנון". מנכ"ל דיוויד אינטרקונטיננטל: ביטול טורניר הכדורגל של רומן אברמוביץ' נתן לגיטימציה לביטול אירועים אחרים



>> ביטולים מצד אנשי עסקים ותיירים לצד ביטול טורניר האקדמיה לכדורגל של רומן אברמוביץ' פגעו בתפוסת המלונות תל אביב בינואר 2009. זאת לעומת ינואר 2008, שבו היה קשה מאוד למצוא חדר פנוי בעיר.



אלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב רבתי, אומר שבינואר 2008 התקיים גם כנס גדול בעיר. לדבריו, באותו החודש נרשמו כ-8,000 לינות בתל אביב, והתפוסה במלונות הגיעה ל-70%. "תנועה זו תחסר לנו בינואר השנה", הוא אומר.

דיוויד כהן, מנכ"ל דיוויד אינטרקונטיננטל - מלון הבית של אברמוביץ' - אומר שביטול טורניר הכדורגל נתן לגיטימציה גם לביטול אירועים אחרים. לדבריו, ינואר 2008 היה חודש שיא ובמלון נרשמה תפוסה של כמעט 80%. "השנה תנוע התפוסה בין 55% ל-60%", הוא מעריך.



לדברי כהן, בנובמבר-דצמבר 2008 עוד התארחו במלון קבוצות תיירים שהזמינו מקום מראש, אך באחרונה לא נרשמו הזמנות של קבוצות גדולות. "יש האטה בפן העסקי כי אנחנו חלק מהכפר הגלובלי", אומר כהן. לדבריו, מכיוון שאנשי עסקים בעולם יתחילו לחזור לעבודה רק אחרי החגים הנוצריים, התמונה צפויה להתבהר בשבוע-שבועיים הקרובים, "כשיוכנו התקציבים החדשים". כהן מעריך שלאור המשבר הכלכלי חברות רבות יוותרו על טיסות לישראל לצורכי עסקים, ויסתפקו בישיבות ועידה בוידיאו.



עמי הירשטיין, מנכ"ל רשת מלונות דן, אומר שהשילוב של משבר כלכלי ומלחמה מקומית משפיע לרעה על התפוסות. "יש ירידה בהזמנות אנשי עסקים ותיירים ויש ביטולים", מספר הירשטיין. "אנשי עסקים מזמינים כשבוע עד 10 ימים לפני המועד. בשבוע המלחמה לא היו הזמנות חדשות, לכן לא מספיק לשאול כמה ביטולים היו, צריך לשאול כמה הזמנות לא נכנסו. המזל הוא שהפעם מדובר בינואר-פברואר ולא ביולי-אוגוסט, כמו במלחמת לבנון. יש לקוות שממארס נראה עלייה מדורגת בהזמנות של אנשי עסקים ותיירים, שתתגבר לקראת הקיץ".



לדברי אורי קרונקופ, מנהל שיווק ומכירות ברשת מלונות אטלס - השבוע החל בתפוסה מלאה, שהלכה וירדה ככל שהמבצע התקדם. "ציפינו לבואם של אנשי עסקים, אך תנועה זו נעצרה", מספר קרונקופ. "לא הייתי אומר שיש קריסה, אבל יש הרבה טלפונים מסוכני נסיעות בחו"ל שמשאירים לעצמם פתח לביטולים".



קרונקופ אומר שהמשבר הכלכלי הביא לעצירת ההזמנות של אנשי עסקים גם בפברואר-מארס. עם זאת, המלונות מארחים אנשים מעוטף עזה במימון מקומות העבודה שלהם, או אנשים שביתם נפגע ומס רכוש משלם על שהותם. "יחסית למשברים שמסביבנו, התפוסה בתל אביב סבירה", מסכם קרונקופ.



לא מפסיקים לבנות



זיו מספר כי ככל הידוע לו, עד כה לא הוקפאו פרויקטים של בתי מלון בהקמה. לדבריו, שני המלונות שחברת אורכידאה בבעלות האחים נקש מתכוונת להקים ביפו ובמתחם הקנטרי קלאב בין הרצליה פיתוח לתל אביב מחכים להיתרי בנייה, כמו גם פרויקט הבנייה של הנרי טייק מצפון למגדל האופרה בטיילת.



במהלך החודש הקרוב ייפתח מלון ארט פלוס, ובימים אלה נפתח להרצה מלון הבוטיק העסקי החדש סבוי ברחוב גאולה, קרוב לחוף הים. המלון החדש, השוכן במבנה של מלון סבוי שהותקף על ידי מחבלים במארס 75', הוא בן 55 חדרים. המלון סמוך ליפו ולשכונת נווה צדק, והוא מותאם לאנשי עסקים.



ברחוב דגניה בנווה צדק נפתח באוגוסט 2008 מלון הבוטיק נווה צדק. במלון חמש סוויטות מאובזרות במחירים הנעים בין 1,400 שקל ללילה לדירת סטודיו ועד 3,000 שקל לסוויטת הגג. בשיפוץ המבנה הושקעו בין 2 ל-3 מיליון שקל.



"כאשר השקנו את המלון היה צורך להזמין סוויטה כחודש וחצי מראש; עכשיו מספיקים כשלושה שבועות ולפעמים יש גם אופציה להזמנה ספונטנית יותר", אומר גולן דור, שותף במלון.



לדבריו, המלון אינו מושפע באופן דרסטי מביטולים של אנשי העסקים, מכיוון שהסוויטות מתאימות גם לחובבי תפנוקים ולתיירים רגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully