וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית לעידוד התעסוקה ביישובי עוטף עזה והפריפריה

מאת מוטי בסוק

8.1.2009 / 7:01

התוכנית, שעלותה 150 מיליון שקל, אמורה לעודד העסקה של ערבים וחרדים וכן של בעלי שכר גבוה במו"פ



>> הקבינט החברתי כלכלי אישר אתמול את הצעת שר האוצר, רוני בר-און, ושר התמ"ת, אלי ישי, ליצירת מסלולי תעסוקה ולקליטת עובדים חדשים, תוך מתן עדיפות לשדרות, ליישובי עוטף עזה וליישובים באזורי פיתוח א'. עלות התוכנית היא 150 מיליון שקל. התוכנית היא חלק מתוכניות הממשלה להאצת המשק.

הקבינט הודיע כי התוכנית אושרה לנוכח המשבר הכלכלי העולמי והמצב הביטחוני בשדרות וביישובי עוטף עזה, ובשל הצורך במתן סיוע דחוף לקליטת עובדים נוספים בענפי המשק.



50 מיליון שקל מהתוכנית יושקעו בהקמת מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה כדי למשוך לדרום עובדים המשתכרים שכר גבוה, של פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק. המטרה היא שמרכזי המו"פ יהוו עוגן תעסוקתי לפריפריה וישפיעו לטובה על תחומים נוספים, כמו חינוך, תרבות ומסחר.



המדינה תשתתף בעלות העסקת העובדים החדשים בשני מסלולים. במסלול הראשון, לקליטת עובדים נוספים ביישובי עוטף עזה וביישובים באזור פיתוח א' (הכוללים גם את הגליל, למשל) יושם דגש על קליטת עובדים ערבים, חרדים או מאוכלוסיות מיוחדות. משך הסיוע למפעלים ולעובדים יימשך עד שנתים וחצי, והסיוע למפעלים עבור העובדים ילך ויפחת עם הזמן. המפעלים שיקלטו את העובדים יקבלו סיוע מהמדינה בעבור כל עובד שיקלטו. גם עסקים שאינם בדרום או באזור פיתוח א' יהיו זכאים לסיוע בקליטת עובדים נוספים, בתנאי ש-90% מהעובדים שייקלטו יהיו בני מיעוטים, חרדים, או מאוכלוסייה אחרת ששיעור ההשתתפות שלה בשוק העבודה נמוך.



מסלול הסיוע השני של הממשלה מיועד לקליטת עובדים במרכזי המו"פ בפריפריה של חברות גדולות (חברות שהיקף המכירות השנתי שלהן הוא יותר מ-100 מיליון דולר). הסיוע במקרה זה יינתן למשך שלוש שנים, וגם בו הסיוע יפחת עם הזמן. החברות יקבלו סיוע בעבור קליטת עובדים חדשים שעלות התעסוקה שלהם גבוהה פי שניים וחצי מהשכר הממוצע במשק.



משרד התמ"ת יפרסם בימים הקרובים מכרז בין המעסיקים שיאפשר להם להשתלב באחד או בשני המסלולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully