וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מרגיעה: לפי שעה אין סכנה לדירוג האשראי של ישראל בעקבות המלחמה בעזה וההאטה במשק

TheMarker

8.1.2009 / 9:11

מודי'ס: העובדה שישראל התמודדה בעבר עם טלטלות חמורות מגדילה את רמת האמון שלנו בדירוג האשראי הגבוה הנוכחי


המלחמה בעזה וההאטה במשק הישראלי אינם מאיימים לפי שעה על דירוג האשראי של ישראל ועל תחזית הדירוג של המדינה - כך מסרה חברת דירוג האשראי מודי'ס בדו"ח מיוחד שפירסמה על מצב הכלכלה הישראלית, בעקבות הלוחמה ברצועת עזה.

"החשש העיקרי שלנו בנוגע לדירוג האשראי הוא פיסקלי במהותו, לאור אי הוודאות בנוגע לעלותו של הסכסוך הצבאי עם חמאס בעזה. ישראל היא המדינה היחידה בעלת דירוג אשראי של A1 המנהלת כעת מלחמה בשטחה, וביכולתה של תוכנית החירום הכלכלית של הממשלה בישראל להתמודד עם מחנק האשראי והתנאים הקשים בשוק ההון הישראלי", אמרה אנליסטית מודי'ס, ג'ואן פלדבאום-וידרה, מחברת הדו"ח.

פלדבאום-וידרה הוסיפה וציינה כי יציבות הדירוג של ישראל נמצאת במצב עדין, ונובעת מציפייה כי ההשפעה הפיסקלית של המלחמה בעזה והמשבר הכלכלי יהיו קצרי טווח וימומנו מקיצוצים תקציביים בתחומים אחרים, כמו גם מהעובדה כי מערכת הבנקאות הישראלית החזיקה בחשיפה מוגבלת בלבד לשלב הראשוני של המשבר הפיננסי העולמי. במידה שההתערבות הממשלתית בכלכלה והגידול בהוצאות הביטחוניות יהיו זמניים בלבד ולא מוגזמים בגודלם, אמרה פלדבאום-וידרה, ישמור דירוג האשראי של ישראל על יציבות.

"העובדה שישראל הצליחה להתמודד בעבר עם טלטלות חמורות, גם בתקופות שבהן החוב הממשלתי היה גדול יותר, מגדילה את רמת האמון שלנו בדירוג האשראי הגבוה שלה, אם כי אנו חוששים מפני אי הוודאויות שעמן היא מתמודדת כעת", אמרה פלדבאום-וידרה. באפריל 2008 העלתה מודי'ס את דירוג האשראי של ישראל ל-A1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully