וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קרן גיזה: גם שלמה קליש מקפיא את המשך גיוס הקרן שלו

גיא גרימלנד

8.1.2009 / 10:01

בתוך שבוע אחד נודע כי שתי קרנות הון סיכון ישראליות החליטו שלא להמשיך לגייס קרן נוספת


רק לפני מספר ימים פורסם ב-TheMarker כי קרן גיזה החליטה להקפיא את המשך גיוס החמישית בשל המשבר הכלכלי. היום נודע כי גם שלמה קליש מחליט להקפיא את המשך גיוס הקרן שתיכנן. קליש כבר דחה פעמיים את המשך גיוס הקרן. בתחילה ייעד את השלמת הגיוס לחודש ספטמבר 2008, ובהמשך לחודש דצמבר 2008. כעת הוא החליט להקפיא באופן סופי את המשך גיוס הקרן.

קליש אמר ל-TheMarker: "הקפאנו את גיוס הקרן לעת עתה עד שהצונאמי הכלכלי ירגע. קיבלנו התחייבויות להשקעה מה שאפשר לנו להכריז על 'סגירה ראשונה', אבל כשהגענו לעשות זאת, רבים מהמשקיעים היו יותר מדי מפוחדים או שהפסידו כסף רב, ומשכו את התחייבויות שלהן".

קליש תיכנן לגייס קרן בהיקף של 200 מיליון דולר שתשקיע בחברות טכנולוגיה בשלות. קליש נחשב לאחת הדמויות הססגוניות והמוכרות בנוף ההיי-טק הישראלי. ב-2007 הוא הוכתר על ידי מגזין "פורבס" כמשקיע ההון סיכון הישראלי בעל מגע הזהב (מגע מידאס), והטוב ביותר בתעשייה המקומית.

קליש דורג במקום ה-39 הכללי ברשימת של "פורבס" בזכות השקעות בסייפן ופאואר דיזיין (כשעוד היה בקרן קונקורד). הוא טייס לשעבר בחיל האוויר שחזר בתשובה. לפני התפוצצות בועת ההיי-טק, השיק את יזם.קום, קרן השקעות לתחום האינטרנט, שנסגרה לאחר התפוצצות הבועה. ההערכות הן שמרבית הקרנות שעדיין מגייסות ייאלצו להפחית את סכומי היעד שלהן, בייחוד לאור המשבר הקשה שחווים כעת המשקיעים המוסדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully