וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תקציב של 150 מיליון שקל לקליטת עובדים והקמת מרכז מחקר ופיתוח

אורה קורן

8.1.2009 / 11:00

עדיפות תינתן למעסיקים בדרום ולעובדים ממיגזרי המיעוטים



הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום את הצעת שר התמ"ת, אלי ישי, ושר האוצר, רוני בר-און, להקצאת 150 מיליון שקל לטובת מעסיקים לעידוד קליטת עובדים חדשים במגזר העסקי. בהתאם להצעת השרים, תינתן עדיפות ליישובי הפריפריה, שדרות ועוטף עזה בקליטת עובדים באזורים אלה. כמו כן, תוענק תמיכה על העסקה בשיעורים משמעותיים של בני מיעוטים, חרדים ואוכלוסיות מיוחדות בכל הארץ.



במסגרת הצעת השרים יוקצו תקציבים משמעותיים להקמת מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה, שיספקו משרות ברמת שכר גבוהה. מרכזי המחקר והפיתוח יהוו עוגן תעסוקתי בפריפריה וישפיעו על תחומים נוספים דוגמת חינוך ותרבות.



השרים ציינו כי ההצעה נועדה לסייע בקליטת עובדים נוספים בעסקים בישראל - במיוחד לנוכח המשבר הכלכלי העולמי והשלכותיו על הכלכלה במדינת ישראל - זאת באמצעות סבסוד שכר עובדים על מנת לעודד קליטתם במגזר העיסקי.



השר ישי הוסיף כי הסיוע יועמד לעסקים כהשתתפות בעלות שכר העבודה של העובדים החדשים שייקלטו בעסק בתקופה הקרובה, וכי משרד התמ"ת מתכוון לפרסם בימים הקרובים מכרז בין המעסיקים, שיאפשר השתלבותם במסגרת התוכנית לקבלת אמצעי הסיוע לטובת העסקת עובדים נוספים. השר בר-און ציין כי הקמתו של מרכז מו"פ בפריפריה תעודד הגירה של אוכלוסיה חזקה לאזור זה.



המדינה תשתתף במימון עלות העסקת העובדים החדשים בשני מסלולים:



המסלול הראשון - מסלול לקליטת עובדים נוספים בפריפריה, ביישובי עוטף עזה, באזור פיתוח א' ומקרב בני מיעוטים, חרדים או אוכלוסיות מיוחדות. הסיוע במסגרת מסלול זה יינתן על בסיס ארבעה עקרונות. משך הסיוע יהיה עד שלושים חודשים ממועד תחילת קבלתו. שיעור הסיוע לעובד ילך ויפחת במהלך תקופת הסיוע. הסיוע יוענק עבור קליטת עובדים נוספים, בניכוי המפוטרים. גם עסק שאינו ממוקם באזורים אלו יהיה זכאי לקבל סיוע בקליטת עובדים נוספים, ובלבד שלפחות 90% מהעובדים הנוספים שיקלוט יהיו בני מיעוטים, חרדים ואוכלוסיה ששיעור השתתפותה בתעסוקה נמוך בשיעורים דומים.



המסלול השני - מסלול לקליטת עובדים נוספים במרכזי מחקר ופיתוח של חברות גדולות בפריפריה. הסיוע במסגרת מסלול זה יינתן, בין היתר, על בסיס ארבעה עקרונות. משך הסיוע יהיה עד שלוש שנים ממועד תחילת קבלתו. שיעור הסיוע לעובד ילך ויפחת במהלך תקופת הסיוע. הסיוע יוענק עבור קליטת עובדים נוספים בעלות העסקה גבוהה. הסיוע יוענק עבור קליטת עובדים נוספים אשר יועסקו במרכזי פיתוח של חברות גדולות (חברות אשר היקף מכירותיהן הכולל עולה על 100 מליון דולר), הממוקמים באזורי תעשייה בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully