וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: המשך ההסלמה בצפון תוביל לעלייה מהירה לשער של 4 שקלים לדולר

TheMarker

8.1.2009 / 11:47

שמלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-6.7 מיליון חביות ל-325.4 מיליון חביות. תחזית האנליסטים היתה לגידול מתון בהרבה של 1.5 מיליון חביות במלאי. מלאי הבנזין והדלקים המזוקקים רשמו אף הם עליות חדות מהצפוי


נתוני התעסוקה הגרועים הביאו אתמול את וול סטריט לירידות של כ-3% במדדים המובילים. הנפט רשם ירידה חדה למחיר של כ-44 דולר לחבית ובשוק המטבעות זינקה הליש"ט מול הדולר ב-400 נקודות. סקר התעסוקה של מכון ADP, המקדים את הנתון הממשלתי של משרד העבודה בארה"ב, פורסם אתמול והצביע על גידול במספר המפוטרים בדצמבר. על פי הנתונים איבד המגזר הפרטי בארה"ב 693,000 עובדים בדצמבר. הנתון הוא הגרוע ביותר מאז החל המדידה בשנת 2001. צפי האנליסטים עמד על אובדן של 495,000 משרות.

הדולר נפל ביום רביעי מול המטבעות המובילים ומחק את הרווחים שצבר בתחילת השבוע לאחר פרסום נתוני התעסוקה של ADP והשטר הירוק נפל דרומה מהשיא החודשי שלו מול היורו, ומשיא קודם שלו בן חמישה שבועות מול היין היפאני לרמה עכשווית של 92.75 דולר ליין.

לדברי אנליסט פינוטק, ארז פריש "השוק ימתין היום לנתוני אבטלה המעודכנים מארה"ב שאמורים להתפרסם ביום שישי". לדברי פריש "הצפי הוא שהנתונים יהיו גרועים יותר ממה שכלכלנים צפו מלכתחילה, וכעת ההערכות מדברות על 600,000-700,000 מובטלים חדשים שישפיעו ככל הנראה גם על מחירו של השטר הירוק".

סיכומי ישיבת הפדרל ריזרב שפורסמו אמש חשפו כי הבנק המרכזי בארה"ב הנמיך את תחזית הצמיחה לשנה הבאה וכעת הוא צופה שהשנה תסתיים בגידול שלילי בניגוד לתחזיתו הראשונית להתאוששות במחצית השנייה של השנה.

נתוני מקרו קשים מגיעים גם מאירופה. מדד המחירים ליצרן בגוש היורו ירד בחודש דצמבר ב-1.9% לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 1%. שיעור האבטלה בגרמניה עומד על 7.6% בדומה לתחזיות. על אף הנתונים נסחר היורו בעליה של כחצי האחוז לרמה של 1.36 לדולר.

שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הזהיר היום כי בריטניה רחוקה עדיין מהתאוששות. לדברי אנליסט פינוטק "דבריו מרמזים על כך שמשרד האוצר הבריטי יאלץ לזנוח את התחזיות הקודמות בהן דבק על פיהן הייתה בריטניה אמורה לצאת מבוץ המיתון כבר במחצית השנייה של 2009".

דרלינג הוסיף כי הוא אינו שולל נקיטה באמצעים נוספים כבר בשבועות הקרובים במטרה לסייע בידם של הבנקים המובילים במדינה. על רקע דברים אלו, עלה הפאונד ונסחר ביציבות עם נטייה קלה להתחזקות כנגד הדולר סביב רמת ה-1.51 דולר לליש"ט. היום בשעה 12:00 יפורסמו באירופה נתוני התוצר המקומי גולמי ומדד אמון הצרכנים. בבריטניה תפורסם בשעה 14:00 החלטת הריבית.

שקל דולר

לאחר ארבעה ימים של עליות נעצר אתמול הדולר מול שקל על סף של 3.9 אך משם ירד תוך מסחר תנודתי עד לרמת 3.84 וסגר את היום ללא שינוי ניכר מאתמול סביב 3.89 שקלים לדולר. לדברי אנליסט כלל פורקס, אילן דנציגר "הבוקר עקב עקב נפילת טילים בצפון ישראל התחזק הדולר שוב לרמת 3.9. המשך טיפוס השער לכיוון 4 שקלים לדולר קשור מאוד באפשרות הסלמה נוספת נוספת בצפון".

לדברי אנליסט פינוטק "למרות היחלשותו אמש השקל עדיין שומר על חוסן הראוי לציון בשער של 3.88 שקלים לדולר, כשרמת התמיכה הקרובה נמצאת ברמה של 3.85 שקלים ורמת ההתנגדות הקרובה נמצאת ברמה של 3.9 שקלים".

עוד הוסיף כי "המשך הלחימה עלול למצוא ביטוי גם בחוזקו של המטבע הישראלי וזאת אם הערכות השוק יגיעו למסקנה כי המשק הישראלי יסבול ממהלך צבאי קרקעי ארוך טווח ויגבירו את הנטל הפיננסי על הציבור בישראל".

נפט

משרד האנרגיה האמריקאי מסר אתמול שמלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-6.7 מיליון חביות ל-325.4 מיליון חביות. תחזית האנליסטים היתה לגידול מתון בהרבה של 1.5 מיליון חביות במלאי. מלאי הבנזין והדלקים המזוקקים רשמו אף הם עליות חדות מהצפוי.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו אתמול במחיר של 42.63 דולר לחבית, נפילה של 12.2% או 5.95 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במונחי אחוזים מדובר בנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-24 בספטמבר 2001.

בשבוע וחצי האחרונים נרשמה עלייה במחיר הנפט על רקע חששות מהסלמה בעימות בין ישראל לפלסטינים בעזה, ועל רקע החרפה של המחלוקת בין רוסיה לאוקראינה סביב אספקת גז טבעי. מחיר הנפט קפץ מאז חג המולד בקרוב ל-21%, ואתמול חצה לראשונה זה חמישה שבועות את רמת 50 דולר לחבית.

לדברי אנליסט פינוטק "השוק כעת נושא את עיניו לסכסוך המתעצם בין יצרנית הגז הטבעי גזפרום הרוסית ובין ממשלת אוקראינה וזאת לאחר שהיום רוסיה הודיעה על הפסקת הזרמת הגז המיועד לאירופה דרך אוקראינה למרות שהאירופים מצויים בעיצומו של חורף קשה, ומהלך זה יגרור השפעה מיידית על 80% מסך הגז הרוסי שמגיע לאירופה, שבסופו של דבר עלול להשפיע גם על מחיר הזהב השחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully