וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה ב-1.6% בעקבות המבצע בעזה וההתקפה בצפון

גור סלומון

8.1.2009 / 12:09

אתמול צלל המחיר ב-12% - הנפילה היומית החדה ביותר זה 7 שנים, ל-42.60 דולר



מחיר הנפט הגולמי עולה ב-1.6% ל-43.30 דולר לחבית במסחר האלקטרוני, בעקבות המשך מבצע "עופרת יצוקה" שמנהל צה"ל נגד החמאס ברצועת עזה ומטח קטיושות שנורה הבוקר מלבנון לעבר צפון ישראל.



אתמול צלל מחיר הנפט ב-12% - הנפילה היומית החדה ביותר זה למעלה משבע שנים - ל-42.60 דולר לחבית, על רקע זינוק חד מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב ונתונים קודרים על שוק התעסוקה שפורסמו בארה"ב, ואשר הגבירו את החששות מפני העמקת המיתון בצרכנית האנרגיה הגדולה בעולם.



בעוד שהקרבות בין צה"ל לחמאס לא מאיימים באופן ישיר על אספקת הנפט העולמית, אלימות במזרח התיכון - המספק כשליש מתצרוכת הנפט העולמית - כן נוטה להזניק את המחיר. במלחמת לבנון השנייה ביולי 2006, לדוגמה, זינק מחיר הנפט לשיא של 78.40 דולר לחבית. אסטרטג הסחורות הבכיר של ANZ בנק, מרק פרוון, העריך אתמול כי הלחימה הנוכחית תרמה לזינוק של כ-10 דולר במחיר הנפט וכי הוא ישוב ויתייצב על רמת מחירים של כ-40 דולר כאשר הלחימה תיפסק.



הדיווחים הבוקר על ירי מלבנון של מטח רקטות לעבר צפון הארץ החריפו את החששות מפני שיבושים באספקה הסדירה של הנפט. זאת, לאחר שבשבוע האחרון קראה איראן לחברות אופ"ק לקצץ את תפוקת הנפט כאמצעי לחץ על ישראל להפסיק את תקיפותיה בעזה.



לפי נתונים שפירסם אתמול משרד האנרגיה האמריקאי, מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-6.7 מיליון חביות ל-325.4 מיליון חביות. תחזית האנליסטים הייתה לגידול מתון בהרבה של 1.5 מיליון חביות במלאי. מלאי הבנזין והדלקים המזוקקים רשמו אף הם עליות חדות מהצפוי.



גם ההחרפה במחלוקת בין רוסיה לאוקראינה סביב אספקת גז טבעי תרמה להתאוששות במחיר הנפט בשבוע וחצי האחרונים. מחיר הנפט קפץ מאז חג המולד בקרוב ל-21%, ואתמול חצה לראשונה זה חמישה שבועות את רמת 50 הדולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully