וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדת המוסיקה של טוקיו

מאת ניקולאס ורומאן | ניו יורק טיימס

8.1.2009 / 12:53

אם אתם מחפשים את הדבר הבא בסצינת המוסיקה העצמאית, כדאי לכם לבקר בשכונת קואנג'י שבטוקיו, שהומה מוסיקאים צעירים וחדשנים



שיבוי היא מלה שצעירים יפאנים משתמשים בה כדי לתאר דברים שהם בעת ובעונה אחת קוליים, אופנתיים ומסורתיים. בימים אלה יש מעט דברים שהם "שיבוי" ברמה של קואנג'י, שכונה בצדה המערבי של טוקיו הנחשבת מקום לידתו של הפאנק-רוק היפאני.



בשנים האחרונות אזור זה של ברים מסורתיים וסמטאות צרות הוליד סצינה מוסיקלית חדשה שמחברת יחדיו כל סגנון מוסיקלי שניתן להעלות על הדעת - מוסיקה שורשית אמריקאית, ג'ז ואפילו אנקה, שהיא מוסיקת פופ סנטימנטלית שנוצרה ביפאן אחרי מלחמת העולם השנייה - באופן שהוא יפאני באופן מובהק. זו מעבדה למוסיקאים המנסים למצוא את קולותיהם הייחודיים, במנותק מסצינת הפופ המלוטשת האופיינית לתרבות המועדונים בטוקיו.

במרבית הלילות, לאור אורות הניאון ועשן שיפודי הבשר, האווירה מחשמלת. לפעמים גם מנגנים לא רק על כלים חשמליים: צעירים רבים בני 20 ומשהו באים עם גיטרות אקוסטיות. כדי לשמוע את הצליל החדש עליכם להגיע לכוכים המצויים ליד תחנת קואנג'י, לאורך קו צ'ואו, שמגיע ללבה של טוקיו.



לקורס מזורז בשיבוי בקרו במון סטומפ (קואנג'י קיטה 2-22-6; 81-3-3310-6996; www.bighitcompany.com/moonstomp), מועדון שנמצא במרתף ליד בר המתמחה במוסיקת רגאיי. המקום מלא בכלים מוסיקליים, ויש לחכות שהלהקה תצא להפסקה לפני שתוכלו ללכת לשירותים שנמצאים מאחורי הבמה.



באחד מימי שישי האחרונים, התאספה חבורה רב דורית כדי לשמוע את קאוריסמאקי, להקה המשלבת מוסיקה צוענית, ג'ז, טנגו וקליפסו. הלבוש היה מגוון כמו המוסיקה: כובעים רחבי שוליים ופנינים אצל הבנות, מגפיים ליצניים וג'ינס הדוקים לבנים.



"רציתי ליצור מרחב שבו מוסיקאים יכולים לנגן ולהיפגש בלי לשלם, כפי שעושים בשינג'וקו ושיבויה", אומר המנהל של מון סטומפ, יסוהירו שימאזאקי, כאשר הוא מתייחס לאזורי המוסיקה המסחרית במרכז טוקיו.



מעברו השני של הרחוב, פינגווין האוס (קואנג'י קיטה 3-24-8; 81-3-3330-6294; www3.plala.or.jp/FREEDOM/PENGUIN.htm) הוא בר עץ שמעניק תחושה של חדר משחקים בפרברים. המקום נפתח לפני שלושה עשורים ונראה שלא עוצב מחדש מאז. הוא נותר אחד ממועדוני האינדי המובילים בטוקיו המציג להקות ניסיוניות מדי לילה, והנטייה היא למוסיקת נויז ומוסיקה גותית. כמו ברוב מועדוני המוסיקה בטוקיו, הקהל מאזין בשקט ובריכוז המנוגד לטירוף המתרחש על הבמה.



מי שמעוניין לרקוד יכול ללכת לקלאב רוטס (קואנג'י קיטה 3-22-3; 81-3-3330-0447; www.muribushi.jp), מועדון מודרני וחמים בעל אווירה רגועה עם רשימת משקאות שבראשם סוגים שונים של אוומורי, המשקה המפורסם מאוקינאווה - הפרובינציה שנמצאת בחלק הדרומי של יפאן. בימות השבוע מנגנים מוסיקת רוק עד חמש בבוקר, כאשר הרכבות למרכז טוקיו חוזרות לפעול.



קלאב רוטס הוא המיזם האחרון של הבעלים של דצ'יבין (קואנג'י קיטה 3-2-13; 81-3-3337-1352; www.dachibin.com), מסעדה אוקינאווית אופנתית שבה המלצרים הם לרוב מוסיקאים, המנסים להרוויח כסף בין ההופעות. כפי שמלצר אחד הסביר לי בביקור שערכתי באחרונה, "בקואנג'י כולם מנגנים".



ביזנס & פלז'ר
יעל סיבוני
מעצבת אופנה
מסעדה בודהיסטית
"בביקורי האחרון בטוקיו הייתי במסעדה מרתקת במיוחד - גאישינקאיו (Gesshinkyo). שף המסעדה יצר גרסה מקורית לתפריט צמחוני בודהיסטי מסורתי, תוך שימוש בירקות אקזוטיים. התפריט מורכב ממנות מינימליסטיות ומופשטות, המתהדרות בטעם עשיר ומיוחד הנובע משימוש בחומרים איכותיים ואורגניים. עיצוב המקום משדר אווירה אותנטית בודהיסטית עם פינות ישיבה אינטימיות על מזרוני טאטמי, סידורי פרחים ותאורה עמומה".
כתובת המסעדה: Harajuku, 4-24-12 Singumae.



-
מרים זהבי
נשיאת חברת הקוסמטיקה כריסטינה
מלון לאנשי עסקים

אני ממליצה על אנה אינטרקונטיננטל, מלון ברמת חמישה כוכבים בטוקיו. אם אתם מגיעים לטוקיו לעסקים או סתם להנאה, זהו מלון מעולה שמציע מגוון שירותים כדי להפוך את השהייה שלכם לנעימה ונוחה. המלון ממוקם במרחק הליכה ממרכז Kasumigaseki שבו ממוקמים כל משרדי הממשלה של טוקיו, לצד חיי הלילה של אזור Roppongi, וחצי שעה משדה התעופה. המלון ערוך ומצויד כהלכה לאנשי עסקים וכולל חדרי ישיבות לכל סוגי העסקים, כמו גם אירועים חברתיים. במקום גם סלון יופי מפנק". כתובת המלון: 1-12-33, Akasaka, Minato-ku. טלפון: 81-3-3505-1111. anaintercontinental-tokyo.jp/e

-
רוני פרל
מנכ"ל קבוצת ראליטי
הכי מרגיע שאפשר

"לא תמיד יש זמן לבילויים במשך נסיעות עסקים, אך אם אם אני מצליח להתפנות לשעה-שעתיים, רגליי מובילות אותי לספא במלון פנינסולה. המקום, שנמצא רק 20 דקות מתחנת הרכבת של טוקיו, מהווה שילוב נדיר בין אווירה קוסמופוליטית-יוקרתית לעיצוב אוריינטלי-מקומי. הטיפול המעניין והמקורי ביותר הוא "ההארה של קייהאסטו". המסורת היפאנית מספרת שהטיפול, שעתיים של עיסוי מכף רגל ועד ראש, נולד לפני יותר מ-3,000 שנה. הטיפול המסור, האווירה המרגיעה והקנאות היפאנית לפרטיות מספקים חוויה עוצרת נשימה ומומלצת ביותר".

-
קרן גולן
מנהלת שיווק בחברת מורז צמחי מרפא
מקדשים ואופנה

אני ממליצה לבקר באזור הארג'וקו בטוקיו. בהארג'וקו שני רחובות מקבילים המסמלים את החדש והישן - רחוב טאקשיטה (Takeshita-dori), שכולו אופנה צעירה, ושדרות אומוטסאנדו (Omotesando), השאנז אליזה היפאני המציג את האסתטיקה הישנה - חנויות ובוטיקים של מיטב מעצבי האופנה. הצעירים נוהגים להתכנס ליד מקדש מייג'י (Meiji Jingu), המקדש השינטואיסטי המרשים ביותר ביפאן. בכניסה למקדש מתקיימים טקסי חתונות מסורתיות בתהלוכות מרשימות, כפי שהתקיימו אלפי שנים. בקרבת מקום, במקדש טוגו הצנוע, מתקיים פעם בחודש ביום א' שוק עתיקות, שבו מוכרים מציאות וקשקושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully