וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה במכירות הקמעונות בדצמבר: מכירות מאכזבות לוול-מארט וירידה של 4% במכירות קוסטקו

סוכנויות הידיעות

8.1.2009 / 15:44

האנליסטים ציפו בממוצע לירידה של 3.7%, לפי נתוני תומסון רויטרס



המיתון בארה"ב פגע במכירות הקמעונאיות הגדולות בדצמבר, חודש החגים, שנחשב באופן מסורתי לאחד החודשים המשמעותיים למגזר הקמעונות. וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בארה"ב, דיווחה על עלייה נמוכה מהתחזיות במכירות, ואילו קוסטקו, רשת החנויות המוזלות הגדולה במדינה, דיווחה על ירידה של 4% במכירות בחנויות שפתוחות יותר משנה.



וול-מארט הודיעה ביום חמישי על עלייה של 1.7% במכירות בחנויות הפתוחות יותר משנה, להוציא את מכירות הבנזין, עלייה נמוכה מזו שצפו לה האנליסטים, של 2.8%, לפי סקר של תומסון רויטרס. "עקב המצב הכלכלי הקשה והחורף העז בחלק מהאזורים, עונת החגים הייתה מאתגרת יותר מהצפוי עבור הקמעונאיות", אמר אדוארדו קסטרו-רייט, סגן יו"ר החברה. "אנו מרוצים מהעלייה במספר המבקרים בחנויות זה החודש השלישי ברציפות ומכך שוול-מארט רשמה ביצועים טובים למדי בהתחשב באווירה הכללית".



בנוסף, קוסטקו, רשת החנויות המוזלות הגדולה בארה"ב, דיווחה על ירידה של 4% במכירות בחנויות שפתוחות לפחות שנה בדצמבר, שנפגעו בעיקר מהירידה במחירי הבנזין ומהפרשי מט"ח. המכירות בחנויות שפתוחות יותר משנה בארה"ב ירדו ב-2%, והמכירות במחלקה הבינלאומית צנחו ב-11%. להוציא את הירידה במחירי הבנזין, עלו מכירות החברה ב-2%.



האנליסטים ציפו בממוצע לירידה של 3.7%, לפי נתוני תומסון רויטרס. במכירות בחמשת השבועות שהסתיימו ב-4 בינואר נרשמה ירידה של 2% ל-7.4 מיליארד דולר. החברה דיווחה על ביקוש חזק למוצרי מזון ועל היחלשות בביקוש למוצרים אחרים בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully