וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תבטחו את הבית בזמן מלחמה?

אלעד נוה

8.1.2009 / 17:22

המשבר הנוכחי בדרום שוב מעלה לכותרות את נחיצות הביטוח לנזקי מלחמה. מה כוללת פוליסת "ביטוח טרור" ומדוע אינה מכסה פגיעת קסאמים

המשבר הנוכחי בדרום שוב מעלה לכותרות את נחיצות הביטוח לנזקי מלחמה וטרור. מה כוללת פוליסת "ביטוח טרור" ומדוע אינה מכסה פגיעת קסאמים.

על פי "חוק מס רכוש וקרן פיצויים, תשכ"א "1961, כאשר מפעל נפגע מקאסם / גראד וכיו"ב, הוא פונה למס רכוש כדי לקבל פיצוי על הערך שנגרם לו. במקרה כזה, חישוב הנזק יהיה מבוסס על החזרת הרכוש למצבו לפני קרות הנזק (ערך שוק).

קיימת הרחבה לתקנות עבור יישובי 'קו העימות', לגבי פיצוי גם לנזקים תוצאתיים, אולם במקומות שאינם מוגדרים 'קו עימות' (לדוגמא: אשדוד, באר-שבע), הפיצוי על פי חוק אינו כולל שני נושאים: נזקים תוצאתיים ונזקים לרכוש הנובעים מהפער שבין שווי רכוש כחדש לשווי הרכוש בערך שוק. אמנם במקרים מסוימים, על פי הנחיית משרד האוצר, הפיצוי בפועל לנזקים אלו היה מלא, אבל חשוב להבין את המסגרת המשפטית המחייבת.

חברות הביטוח הישראליות, מוכרות מזה שנים רבות, ביטוח טרור, אולם בימים אלה חלקן מפרסמות הבהרה האומרת כי, הפוליסה המקובלת אינה מכסה נזקים כתוצאה מהקסאמים הנורים מהרשות הפלשתינית, ובעצם מטרת הפוליסה היא לשפות את המבוטח על נזקים הנובעים מפיגועי מחבלים מתאבדים, מכוניות תופת וכיו"ב.

מצב זה מזכיר את התקופה של מלחמת לבנון ה- 2, שבה נורו קטיושות לעבר ישובי הצפון. בעקבות נזקים לרכוש, שתביעות בגינן הגיעו לשוק הביטוח הבינ"ל, יזם לוידס (ארגון הביטוח המוביל, העוסק בכיסויים מסוג אלו), התאמה של הכיסוי הביטוחי למצב בארץ, ובעצם התחיל לשווק בארץ פוליסות ביטוח הנקראות
Terrorism and War on Land. כיסוי זה אמור לתת מענה מלא לנזקים הנובעים מהמצב הבטחוני הנוכחי בארץ.

הכותב הינו מנכ"ל "מארש ישראל" - חברת בת של מארש INC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully