וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תמסור פרטי גולש שהפר סימן מסחרי של חברת ברוקרטוב

נורית רוט

8.1.2009 / 17:41

הגולש לעידו סמואל: אתה הבדיחה של שוק ההון ואתה שייך לפח הזבל של ההיסטוריה של הבורסה



בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב אתמול את חברת גוגל ישראל למסור פרטי גולש לחברת ברוקרטוב ולמנכ"לה, עידו סמואל. ברוקרטוב היא מפעילה של אחד מאתרי האינטרנט של שוק ההון והפיננסים (BROKERTOV.NET), בו מפורסמים מוצרים בתחום שוק ההון כגון ניהול תיקים, מסחר בשוק ההון הישראלי והאמריקאי ועוד.



לטענת החברה וסמואל, הוקם ברשת אתר (BROKERTOV.COM), אשר תכניו וצורתו מפרים סימן רשום של החברה. לפי הנטען, מספר חברות - בהם חברת ביזנס נט, בי טרייד ועוד - רכשו את שם המתחם ברוקר טוב, והקימו את האתר המפר כך שהצופה התמים יחשוב שמדובר באתר של ברוקר טוב. עוד טענו כי גוגל עשתה ביודעין כל שביכולתה כדי להסתיר את זהות בעלי האתר המפר. בנוסף טענה החברה כי אדם שהציג עצמו בשם עופר ליבני, הקשור לחברות הנתבעות, שלח מייל לחברה ולסמואל, בו נכתב "אתה עכשיו הבדיחה של שוק ההון ואתה שייך לפח הזבל של ההיסטוריה של הבורסה, יחד עם מילקנדרוב ודומיו...".



גוגל ישראל, באמצעות משרד גולדפרב, טענה כי אין מקום לצרופה כצד לעתירה, שכן היא לא היתה צד להתקשרות ממנו נשלחו תכתובות אי-מייל, אלא גוגל העולמית. השופטת דרורה פלפל דחתה את הטענה. היא קבעה כי במקרה זה ניתן לומר כי "מדובר בחברה ישראלית 'ששייכת לחברת גוגל הבינלאומית, בין כשותפה ובין כחברת בת. גוגל האמריקאית יכולה להכתיב לה נורמות, והתנהלות באמצעות מנהלים שמקום מושבם אינו ישראל", ולכן ניתן להסתפק בגוגל ישראל כצד לעתירה.



באשר למיילים הפוגעניים, קבעה השופטת כי אלו אינם מהווים עבירה פלילית במובן של הוצאת שם רע, בין השאר משום שההתכתבות אינה חשופה לעיני הציבור. וגם אם אדם כלשהו נתקל בה, "האדם הסביר לא היה מתייחס לתכתובת זו כאל הוצאת שם רע, אלא כאל התנהלות לא מתורבתת". בכך התייחסה השופטת לאחת הגישות בפסיקה בנושא, שלפיה רק אם מדובר בחשש לעבירה פלילית שביצע הגולש, ניתן למסור למבקש את פרטיו.



ואולם לדעת פלפל, "אין כל מניעה שבתי המשפט יחשפו כתובת אינטרנט של גולש שפוגע בחסות האינטרנט בזכויות קניין רוחני של אחר, מתוך רצון להתחרות בו". לדבריה, בדרך שבה נעשה שימוש בשמה של החברה נוצרה, לכאורה, הפרה של סימן מסחר רשום שלה. לאור זאת הורתה פלפל על חשיפת כתובת ה-IP של הגולש על ידי גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully