וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניין אפתורפ בניו יורק: אין התקדמות בבוררות הרבנית בין לבייב ומאן

נמרוד הלפרן

8.1.2009 / 19:36

אם לא תחול התקדמות עד מחר, יעמוד הבניין לעיקול; אחד המלווים עשוי לנסות להשתלט על הבניין ממחר


איש העסקים לב לבייב ושותפו בבעלות על בניין אפתורפ (Apthorp) בווסט אנד בניו יורק, מוריס מאן, מנסים ליישב את מאבק השליטה בבניין באמצעות גישור בית דין רבני. עם זאת, מחלוקת לגבי זהות הרב המגשר עלולה להביא לכך שאחד המלווים למימון פרויקט החידוש של הבניין, שהיקפו 528 מיליון דולר, יפעיל לעיקול הבניין כבר מחר. כך לדברי גורמים המקורבים לפרשה, דיווח העיתון "ניו יורק פוסט".

במקרה שלבייב ומאן לא יצליחו ליישב את מאבק השליטה בפרויקט עד מחר, עלולה חברת אפולו מנג'מנט, אשר סיפקה חלק מהמימון לפרויקט, בהיקף של 135 מיליון דולר, לעצור את המימון ולנקוט בצעדים לעיקול הבניין.

של לבייב, וחברת מאן רילטי שבשליטת מוריס מאן, רכשו במשותף את הבניין - אשר הוקם על ידי משפחת אסטור בתחילת המאה ה-20 וממוקם באחד האזורים היוקרתיים בניו יורק - במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר. כל אחת החברות מחזיקה ב-50% בבניין. לאחר רכישתו, נטלו לבייב ומאן הלוואות בסך 520 מיליון דולר למימון רכישת הבניין, חידושו בעבודות שיפוץ ושיווקו, מתוך מטרה למכור את הדירות בו במחירים גבוהים - וכך לכסות את עלות ההשקעה.

אלא שהמשבר בשוק הנדל"ן האמריקאי פגע גם בפרויקט זה, ורק דירה אחת מבין 163 הדירות בבניין נמכרה, לפי דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מלפני שבועיים.

בחודשים האחרונים התגלעה מחלוקת בין לבייב למאן סביב השליטה בפרויקט וניהולו, והצדדים החליטו לנסות ליישב את חילוקי הדעות באמצעות בית דין רבני. עם זאת, הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה לגבי זהות הרב שיהיה אחראי על הגישור. בעוד שלבייב מעוניין כי הגישור יתבצע על ידי רב מארגון בית דין אמריקה, הרי שמאן אינו מסכים לרב מארגון זה, בטענה כי מדובר ברבנים אורתודוקסים, וכי היות שלבייב עצמו אורתודוקסי, הרי שהוא עלול לזכות להעדפה.

מצד לבייב טוענים כי דרישת מאן כי הגישור יתבצע על ידי רב מארגון בתי הדין הרבניים של הקהילה הקונסרווטיווית - ארגון המקורב לסמינר התאולוגי היהודי בארה"ב, אינו מנוסה דיה כדי לטפל בסוגיות נדל"ן מורכבות, וכי הדבר עלול לגרור את הדיונים במשך זמן רב מדי.

התנהלותו של מאן, אשר אחראי לניהול עבודות החידוש והשיפוץ של הבניין כמו גם על שיווק הדירות בו, עוררה בחודשים האחרונים ביקורת גוברת מצד לבייב. בחודש שעבר הגיש לבייב תביעה נגד מאן בבית משפט בניו יורק, בה דרש להעביר באופן מיידי את השליטה על ניהול הבניין לאפריקה ישראל. זאת בטענה כי מאן "איבד את הצפון כמנהל הפרויקט", וביצע עבודות בנייה מיותרות בבניין, השתמש בדירות בבניין בתור מחסנים ולצורך מגורי עובדים, וכשל בניסיונות שיווק הדירות. בעת הגשת התביעה, ציינה אפריקה ישראל כי החל מה-9 בינואר תוכל חברת אפולו לחדש את דרישות התשלום שלה על ההלוואות שהעמידה למימון הפרויקט, ואף עשויה לנסות להשתלט על הבניין.

בין ההוצאות המיותרות של מאן כפי שעלה מהתביעה נכללו "הפקת סרט שיווק מביך, בלתי הולם, גס פרובוקטיווי, והפצת חומרים מודפסים שהופקו באופן חובבני אשר אינו משקף את האלגנטיות, היוקרה והמקצועיות של הבניין", נכתב בתביעה שהגישה אפריקה ישראל לבית המשפט.

באתר של חברת הנדל"ן המשווקת את הדירות בבניין אפטורפ, פרודנשל דאגלס אלימן, מוצעות למכירה 8 דירות, במחיר של 15.5-3.45 מיליון דולר. המחיר הממוצע למ"ר בבניין הוא 22,500 דולר, כך לפי אתר Streeteasy - ירידה לעומת מחיר מתוכנן של 33 אלף דולר למ"ר, שהיה אמור להביא את סך ההכנסות ממכירת דירות בבניין ל-1.06 מיליארד דולר, לפי תוכניות שהוגשו לעיריית ניו יורק. הבניין, בו התגוררו בעבר ידוענים דוגמת אל פצ'ינו, קונאן אובריאן, נורה אפרון ורוזי אודונל, כולל דירות רבות המחויבות בשכר דירה מפוקח - שאותו אפשר להעלות רק אם הדיירים מחליטים לעזוב מרצונם.

אתר החדשות The Real Deal דיווח לפני שבוע כי אפריקה ישראל העמידה למכירה את בניין אפתורפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully