וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: "כלכלת ארה"ב כולה היא הונאת פונזי; קנו את ני"ע שהממשל קונה - אבל לפניו"

נמרוד הלפרן

8.1.2009 / 20:52

מנהל קרן פימקו: אג"ח מוניציפליות בארה"ב מהוות הזדמנות השקעה עד כניסת אובמה לבית הלבן


ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו - טוען כי המבנה של כלכלת ארה"ב כולה מזה עשרות שנים זהה לזה של הונאת פונזי, וכי האשמים בכך הם רבים ולא רק מנהל קרן גידור זו או אחרת.

"במסגרת מדיניות שקודמה תחת כיסוי טכנולוגי וגידול מזויף-משהו בפריון העבודה הפיננסי, הפכנו לאומה שמתמחה בייצור על הנייר במקום במציאות. וול סטריט ממציאה עוד ועוד דרכים מתוחכמות לאיגוח נכסים, בשעה שתפקידו של האזרח מהשורה בפועל הוא ללוות עוד ועוד כסף מהם", כתב גרוס במכתב החודשי למשקיעים שפירסם באתר פימקו.

"מה שלא הבינו הוא שמדיניות זו היתה חלולה ובעלת הרס עצמי, והיתה חייבת להיחשף בסופו של דבר בתור מה שהיא: הונאת פונזי, שהרווחים על ההשקעה בה היו תלויים בהצטרפות של יותר ויותר שחקנים, וייצור של יותר ויותר ניירות ערך", כתב גרוס.

"ברנרד מיידוף? כמו בכל משבר פיננסי וכלכלי, הוא ייזכר כנראה בתור האיש הרע של הדור הזה", המשיך גרוס. "יש מקבילות רבות להונאה של מיידוף, ודי בלהתחיל בשוק המשכנתאות כדי להבין את קווי הדימיון", כתב גרוס. "סוג זה של נוכלות בסגנון פונזי-מיידוף נמכר לשני מיליון בעלי משכנתאות, על בסיס ההנחה שמחירי הבתים ומספר הקונים לעולם לא צפוי לרדת. על כך ניתן להוסיף טריליונים בהלוואות על בסיס משכנתאות אשר ניצלה 'חסכונות' כדי לקדם את הצריכה בהווה על חשבון העתיד, ואז מתחילים להבין שברני מיידוף לא היה לבד כל השנים הללו", המשיך גרוס.

מדיניות ההשקעה הנוכחית של גרוס היא לרכוש את מה שהממשל האמריקאי קונה, אך לעשות זאת לפניו. "לעת עתה, הכלכלה בסגנון-פונזי שלנו וצעדי המדיניות שנועדו לתמוך בה מעודדים את משקיעי האג"ח לחקות את צעדי הדוד סם ושותפיו הגלובלים. קנו מה שהם קונים, אבל תגיעו לשם לפניהם", כתב גרוס.

גרוס ציין עוד כי אג"ח מוניצפליות של מדינות וגופי שלטון מקומי בארה"ב הכורעים תחת נטל חובות מהווים הזדמנות השקעה, משום שממשל הנשיא הנבחר, ברק אובמה, צפוי לגבש חבילות חילוץ לשלטון המקומי. "הבית הלבן תחת הנשיא אובמה צפוי להתמודד במהירות עם הצורך לספק מאות מיליארדי דולרים למדינות ולערים גדולות", כתב גרוס. לדבריו, ספק אם הממשל הבא יאפשר למדינות גדולות כמו ניו יורק או קליפורניה להגיע לפשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully