וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף דואג לקרוביו גם במעצר הבית: נמצאו 100 המחאות בסך 173 מ' ד' שיועדו למשפחה ולחברים

נמרוד הלפרן

8.1.2009 / 21:47

התובע הכללי חשף כי עוד לפני מעצרו התכוון מיידוף להעביר 200-300 מיליון דולר למקורבים


חוקרי הונאת ברנרד מיידוף מצאו בשולחן העבודה במשרדו כ-100 המחאות לא חתומות בסכום כולל של כ-173 מיליון דולר, אשר היו מוכנות לקראת משלוח לבני משפחתו, ידידים ועובדים. כך לפי מסמכים שהגיש היום עוזר התובע הכללי בארה"ב, מרק ליט, לבית משפט בניו יורק, במסגרת בקשה להחזיר את מיידוף למעצר עד לפתיחת משפטו.

מיידוף שוחרר בערבות של 10 מיליון דולר בחודש שעבר, לאחר שהואשם בהונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר. החלטת השופט רונלד אליס בעניין בקשת התובע הכללי צפויה מחר או ביום שני, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. במקרה שיורשע בעבירות המיוחסות לו, צפוי מיידוף לעונש של עד 20 שנות מאסר וקנס של 5 מיליון דולר.

משרד התובע הכללי חשף עוד קודם לכן כי לפני מעצרו ב-11 בדצמבר, התכוון מיידוף להעביר 200-300 מיליון דולר מכספי המשקיעים לבני משפחה, חברים ועובדים. "הדבר היחיד שמנע מהנאשם לבצע את תוכניתו לפזר את נכסיו היה מעצרו על ידי הבולשת הפדרלית ב-10 בדצמבר", נכתב במסמכים שהגיש ליט לבית המשפט.

מוקדם יותר השבוע ביקשה התביעה להשיב את מיידוף למעצר לאחר שחשפה כי שלח בדואר חבילות לבני משפחתו וחבריו אשר כללו תכשיטים בשווי של לפחות מיליון דולר. לדברי התובע הכללי, שליחת החבילות, אשר כללו שעוני קרטייה וטיפאני; טבעת, צמיד ומחרוזת משובצי יהלומים, מהווה הפרה של תנאי שחרורו בערבות של מיידוף.

לפי מסמכים שהגיש התובע הכללי לבית המשפט, שלח מיידוף מספר חבילות לידידים וקרובי משפחה. חבילה אחת בלבד כללה 13 שעונים, ענק משובץ יהלומים, טבעת עם אבני חן ושני זוגות חפתים - בשווי כולל שעשוי לעלות על מיליון דולר.

"שתי חבילות נוספות - אשר כללו צמיד משובץ יהלומים, שעון זהב, שעון של קרטייה עם יהלומים, שעון של טיפאני משובץ יהלומים, ארבע סיכות משובצות יהלומים, מחרוזת עם אבני חן ותכשיטים נוספים, נשלחו אף הן לקרובי משפחה", כתב ליט. עוד ציין כי התובעים שמו את ידם על הפריטים. שתי חבילות נוספות נשלחו על ידי מיידוף לאשתו, לאחיו פיטר, ולזוג נוסף במדינת פלורידה, שזהותם לא נחשפה. ליט הוסיף כי אחד התכשיטים שנשלחו בחבילות היה שווה לבדו יותר ממיליון דולר". עורך דינו של מיידוף, איירה סורקין, אמר כי שליחת חבילות התכשיטים נעשתה בתום לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully