וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת האלקטרוניקה CES: פאלם חשפה טלפון חכם ומערכת הפעלה סלולרית חדשה

נמרוד הלפרן

8.1.2009 / 22:24

ירידה של 10% במספר התצוגות; מבקר בתערוכה - "הברים נטושים לעומת שנים קודמות"


לאחר פתיחת תערוכת מכשירי האלקטרוניקה CES בלאס וגאס אמש, בנאום של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, בו הוצגה לראשונה גירסת בטא של מערכת ההפעלה חלונות 7, הגיע היום תורה של מערכת ההפעלה החדשה לטלפונים חכמים של חברת פאלם.

פאלם (סימול PALM), ממובילות מהפכת מחשבי כף היד אשר איבדה בהמשך את הבכורה לטובת טלפונים סלולרים חכמים, הציגה היום את התוכנה החדשה נובה (Nova), אשר מתאימה לטלפונים חכמים הן עם צגי מגע והן עם מקשים מסורתיים. כמו כן, הציגה פאלם מכשירי טלפון סלולרי חדש בשם פאלם פרה (Palm Pre), המשתמש במערכת ההפעלה נובה.

מוצר נוסף שמעורר עניין בתערוכת CES, שהוכתרה בתואר חגיגת הג'אדג'טים הגדולה בעולם ואשר מתקיימת זו השנה ה-42 ברציפות, הוא משקפי תלת-מימד מתוצרת פנסוניק, אשר אמורים להחליף את קדחת המסכים השטוחים.

אנליסטים מעריכים כי מכירות מוצרי האלקטרוניקה בארה"ב ימשיכו לצמוח השנה ל-724 מיליארד דולר, לעומת 694 מיליארד דולר ב-2008. עם זאת, המיתון הכלכלי ניכר היטב בתערוכת CES. התערוכה, אשר תימשך עד יום ראשון, כוללת השנה 2,700 תצוגות - ירידה של 10% לעומת שנה שעברה - ומשתרעת על פני שטח של 153 אלף מ"ר, כ-8% פחות משנה שעברה.

לדברי אחד המבקרים בתערוכה, בניגוד לשנים קודמות לא נראים במקום טורים למוניות, הברים בסביבת התערוכה נראים נטושים ביחס לתערוכות קודמות, וניתן להשיג חדרים במלונות זולים בסטריפ במחיר של פחות מ-100 דולר ללילה לחדר זוגי. עם זאת, לפי ההערכות צפויים לבקר בתערוכה השנה 130 אלף בני אדם, ומיליונים אחרים יעקבו אחריה בכיסוי התקשורתי הנרחב לו היא זוכה.

בנאום הפתיחה של תערוכת CES אמש, הציג מנכ"ל מיקרוסופט, באלמר, לראשונה גירסת בטא של חלונות 7 אשר תהיה זמינה לציבור הרחב. החל מיום שישי ניתן יהיה להוריד את הגירסה באינטרנט, אם כי הגירסה תהיה זמינה למשך זמן מוגבל בלבד שכן מיקרוסופט מתכוונת לאפשר רק עד 2.5 מיליון הורדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully