וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "המיתון יימשך שנים אם לא יאושרו התמריצים"

בלומברג

9.1.2009 / 7:05

הנשיא הנבחר של ארה"ב: "אם לא נפעל כעת, שיעור האבטלה יזנק לרמה דו-ספרתית"



>> הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר אתמול כי המיתון בכלכלה האמריקאית עשוי להימשך שנים ארוכות, וכי שיעור האבטלה יזנק לרמה דו-ספרתית אם הקונגרס לא יאשר במהירות את חבילת התמריצים שייזום הממשל בראשותו להבראת הכלכלה האמריקאית.

"אני לא מאמין שמאוחר מדי לשנות את הכיוון שאליו הכלכלה מתקדמת. אך אם לא ננקוט צעדים דרמטיים בהקדם האפשרי, מצב רע ייהפך לרע בהרבה", אמר אובמה בנאומו באוניברסיטת ג'ורג' מייסון שבווירג'יניה.



"נכון שאיננו יכולים להסתמך רק על הממשלה שתייצר משרות או תעודד צמיחה כלכלית לטווח הארוך, אך כרגע רק הממשלה יכולה לספק את זריקת המרץ הזמנית שלה אנו זקוקים כדי לצאת ממיתון כה עמוק וחמור", אמר אובמה.



נאום אובמה, שיושבע בעוד 11 יום לנשיא ה-44 של ארה"ב, הוא חלק מתוכניתו לגייס את תמיכת הקונגרס והציבור האמריקאי בחבילת תמריצים בסך 775 מיליארד דולר שבכוונתו להוביל, במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית. בעוד שהמובאות מהנאום שנחשפו על ידי אנשי צוותו של אובמה לא מסרו פרטים אודות התוכנית, יועציו מסרו כי הנאום המלא יכלול גם פרטים ספציפיים על התוכנית ויישומה.



במהלך נאומו, קרא אובמה לקונגרס ולבנק הפדרלי לעשות שימוש ב"כל האמצעים העומדים לרשותם" כדי להפשיר את שוקי האשראי, ולתמוך במהלך מקיף של סיוע לבעלי בתים העומדים בפני עיקול. כמו כן, הבטיח אובמה לחזק את הרגולציה על השווקים הפיננסיים ולהעניש "חמדנות חסרת מעצורים ונטילת סיכונים", במטרה לחזק את הביטחון בשווקים.



תוכנית התמריצים של אובמה, שנועדה ליצור 2.5 מיליון משרות, תכלול החזרי מס בסך 300 מיליארד דולר, הרחבת סעד לנזקקים ולמובטלים ואת ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות ב-50 השנה האחרונות. התוכנית תימשך שנתיים, וצפויה לכלול החזרי מס בסך 500 דולר ליחידים ו-1,000 דולר לזוגות.



בנוסף, הקמעוניות האמריקאיות וול מארט, מייסי'ס, גאפ ולימיטד ברנדס חתכו את תחזיות הרווח שלהן, לאחר שדיווחו ברובן על ירידות חדות במכירותיהן בדצמבר בעקבות המיתון המחריף בארה"ב. המיתון הוביל את הצרכנים להאט בקצב הקניות בדצמבר, הנחשב באופן מסורתי לאחד החודשים המשמעותיים למגזר הקמעונות ולשיא עונת הקניות לחגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully