וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ קונה בחזרה את החוב - בכ-1.5% פחות משוויו הכלכלי

מאת מיכאל רוכוורגר

9.1.2009 / 7:05

נגמרה סאגת האג"ח של שטיינמץ: יקנה חזרה את יתרת החוב ב-891 מיליון שקל



>> אתמול הגיעה לסיומה הסאגה סביב פירעון איגרות החוב של חברת טי.אמ.איי שבשליטת קבוצת BSGR של בני שטיינמץ. 99% מהגופים המוסדיים שהשתתפו באסיפת בעלי האג"ח של החברה הצביעו בעד ההסדר שהציע שטיינמץ לפרוע ב-25 בינואר את מלוא יתרת החוב הבלתי מסולקת תמורת 891 מיליון שקל.

המשמעות היא שהאיגרת תיפרע לפי ערך נקוב של 108 אגורות, בעוד הערך המתואם הכלכלי של האג"ח כיום הוא 109.7 אגורות. בשקלול המדד האחרון של דצמבר 2008 (שכנראה היה שלילי), המחיר שלפיו שטיינמץ פורע את האג"ח שהנפיק נמוך רק בכ-1.5% ממלוא שוויו הכלכלי. כלומר, כמעט לפי הפארי.



הגוף שהצביע נגד ההסדר היה מגדל שוקי הון. בשבועות האחרונים היו כמה גופים מוסדיים שלא היו בטוחים ששטיינמץ אכן יקנה את מלוא החוב חזרה לפי מחיר של 108 אגורות, וכך הם מכרו לו לפי מחיר של 105 אגורות.



ב-2007 הנפיק שטיינמץ באמצעות טי.אמ.איי אג"ח בהנפקות פרטיות לגופים מוסדיים בהיקף של 1.4 מיליארד שקל. כבטוחות לאג"ח האלו משמשים בין השאר אחזקותיו בחברות הציבוריות בתחום הנדסה, אנרגיה וכרייה, ובהן בייטמן הנדסה, בייטמן ליטווין וקטאנגה הקנדית, שהתכווצו מאז פרוץ משבר האשראי בשווקים בקיץ 2007 ביותר ממיליארד דולר.



הפרשה סביב דירוג איגרות החוב של טי.אמ.איי החלה לפני כחודש. שטיינמץ הגיש אז הצעה לרכישת 150 מיליון אג"ח ערך נקוב של טי.אמ.אי במחיר 85 אגורות לאיגרת. ואולם באותה העת שטיינמץ קיבל ממעלות טיוטה בדבר כוונתה להוריד את הדירוג של האג"ח ל-ilCCC. בעקבות זאת עצרו נאמני איגרות החוב של טי.אמ.איי, הרמטיק נאמנות, את הצעת הרכש. שכן הורדת הדירוג מתחת לדרגת ההשקעה BBB פלוס היא אחת העילות לדרישה לפירעון מיידי של יתרת החוב הבלתי המסולקת.



לאחר ששטיינמץ וצוותו הבינו כי במעלות הולכים לחתוך את הדירוג אל מתחת לדרגת השקעה BBB פלוס, יצאה טי.אמ.איי בהצעת רכש מלאה לרכישת 860 מיליון אג"ח ערך נקוב במחיר של 90 אגורות לאיגרת, דבר שהיה חוסך לו כ-170 מיליון שקל. זאת, לעומת ערך ההתחייבוית המתואם (כולל ריבית והצמדה) של האג"ח, שהיה אמור לשלם במקרה של פירעון מיידי, שכיום הוא 109 אגורות לאיגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully