וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושבי הדרום שאלו אם בטוח להישאר אצלנו בעקבות הקטיושות"

מאת עירית רוזנבלום

9.1.2009 / 7:05

רוב המתאכסנים בצימרים בצפון הם תושבי הדרום שבאו להירגע מהרקטות. מנהלים בענף התיירות בצפון חוששים כי ירי הקטיושות אתמול יפגע עוד יותר בהכנסות, שממילא צנחו בחודש האחרון



>> התגברות המתיחות בצפון אתמול אירעה כשמרבית המתארחים בגליל ובגולן בימים אלה הם תושבי עוטף עזה. חלק גדול ממעט הנופשים מהמניין שהיו אמורים לבלות את סוף השבוע בגליל ביטלו את הזמנתם אתמול.

התיירות בצפון נמצאת בשפל מדצמבר ותפוסת הצימרים והמלונות לא עלתה על 20%. הביטולים החלו כבר בשבוע שעבר כשהחלו הידיעות על כוננות בצפון. מי שהתארחו בחדרים בצפון, ללא תשלום, היו תושבי יישובי עוטף עזה, בהם 50 משפחות הנופשות באזור אצבע הגליל. משפחות שהיו אמורות להיקלט אתמול בגליל מאזור הדרום ביטלו את הגעתן.



לדברי מנכ"ל עמותת התיירות בגליל המערבי, חיים ברום, אתרים כמו ראש הנקרה נסגרו והתקבלה הוראה לבטל את כל הפעילויות שהיו מתוכננות מצפון לנהריה, כמו סיורי ג'יפים ואופניים. לדבריו, היו קבוצות שהיו צריכות להגיע לבית ג'אן וביטלו. "זה עשה את הנזק שלו ליום-יומיים הקרובים", אמר ברום.



בכפר הנופש גונן שבגליל מתארחות 30 משפחות מאשקלון, אשדוד, שדרות וקיבוץ אור הנר שבינתיים החליטו להישאר. כמו כן, התאכסנו בכפר הנופש גונן 100 בני נוער מפרויקט תגלית. כבר אתמול בבוקר קיבל מנהל כפר הנופש, מאיר לוי, טלפונים מהורים מודאגים מקנדה לגבי המצב בצפון, מחשש לילדיהם השוהים באזור, והוחלט להעבירם לאזור המרכז. לדברי דובי בנארי, מנכ"ל מלון פסטורל בכפר בלום, יש כמה ביטולים במלונות ובחדרי האירוח. "אנו לא מחייבים בעבור ביטולים אלה" אמר.



ענת נסים, מנכ"לית עמותת התיירות גליל עליון, סיפרה שגם בגליל העליון היתה התגייסות של בעלי יחידות לאירוח תושבים מהדרום בחינם. "גם האורחים מהדרום שאלו אתמול אם בטוח להישאר", אמרה נסים. גם ברמת הגולן מתארחות משפחות מהדרום, הן בצימרים והן אצל תושבים שפתחו את בתיהם.



לדברי מנכ"ל עמותת התיירות בגולן, שמוליק חזן, האירוח בצימרים מתרכז באמצע השבוע, הניתן לתושבי הדרום ללא תשלום, כי בסוף שבוע הביקוש יותר גדול. לגבי ההתרחשויות אתמול הוא אומר כי "לא קרה שום דבר מיוחד. חששנו מביטולים, אבל הם לא הגיעו. הקבוצות שתוכננו מגיעות. הכל מתנהל כרגיל וגם שמורות הטבע פתוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully