וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת רכישת הקרקעות של פישמן בהודו ב-190 מיליון דולר תקועה

מאת רז סמולסקי

9.1.2009 / 7:05

מחלוקת בין בעלי קרקע בהודו לבין פישמן באשר למימוש חוזה רכישה: ההודים טוענים כי מונדון טרם שילמה תשלומים שמגיעים להם. מונדון: עמדנו בהתחייבויות, ההודים אינם עומדים בלוחות הזמנים כלפינו



>> לפני כשנה הודיעה חברת מונדון בשליטת אליעזר פישמן על כוונתה לרכוש שתי קרקעות בהודו בעסקות בהיקף של 190 מיליון דולר. ואולם שנה לאחר מכן, העסקות עדיין לא הושלמו. בעלי הקרקעות ומתווכים שהיו קשורים לעסקות טוענים כי מונדון שילמה עד כה רק את התשלום הראשון ומעכבת את יתרת התשלומים להודים. במונדון טוענים כי החברה עומדת בכל התחייבויותיה וכי מי שאשם הוא דווקא הצד ההודי, שלא עמד בהתחייבויות החוזיות שלו ובלוחות הזמנים שנקבעו.



מונדון, זרוע הפעילות של פישמן בהודו, שכרה בשנה שעברה את החברה ההודית קפיטל לנדמרק, העוסקת באיתור, איסוף ואיחוד של קרקעות חקלאיות ומכירתן לחברות נדל"ן. במסגרת מזכר ההבנות שנחתם התחייבה קפיטל לנדמרק לדאוג גם לכל מה שקשור לתכנון ולבצע את הפעולות הדרושות מול הרשויות כדי לאפשר את הבנייה על הקרקע.

קפיטל לנדמרק אכן איתרה קרקעות, ומונדון הודיעה בחודשים דצמבר וינואר על כניסתה לשני פרויקטים חדשים, בערים לודיאנה וג'ייפור. במסגרת זאת היא חתמה על הסכמים לרכישה של שתי חלקות קרקע ענקיות, בהיקף של 190 מיליון דולר.



היתה זו הכניסה הראשונה של מונדון לפרויקטים לייזום נדל"ן בתת היבשת.



הסיבה לעיכוב בהשלמת העסקות היא שמונדון עדיין לא העבירה את כל התמורה לבעלי הקרקע. בעלי הקרקע ההודים והמתווכים בעסקה מאשימים את מונדון בעיכוב תשלומים ללא סיבה. במונדון דוחים את הטענות ואומרים כי מי שאשם הוא הצד ההודי, שלא עמד בהתחייבויות החוזיות שלו.



עד כה העבירה מונדון רק את התשלום הראשון, בשיעור של כ-10% ובסכום כולל של כ-11 מיליון דולר: כ-6 מיליון דולר עבור כל הקרקע בלודיאנה וכ-5 מיליון דולר עבור שליש מהקרקע בג'ייפור. יתרת התשלומים עדיין לא הועברה.



במונדון מסרו בתגובה כי "הפרטים המובאים בכתבה אינם נכונים. חברת התיווך ההודית המוזכרת בכתבה אינה עומדת בהתחייבויותיה החוזיות לחברה, ואף קיבלה על כך כמה מכתבים מעורכי דינה של החברה. מונדון עומדת ותעמוד בכל התחייבויותיה החוזיות בעניין הרכישות האמורות".



לעומת זאת, הצד ההודי טוען כי השלים את כל ההתחייבויות עבור פישמן וכי בעלי הקרקע היו אמורים לקבל את כל יתרת התמורה המלאה עבור הקרקעות שלהם לפני כמה חודשים.



לטענתם, למרות הקשיים הבירוקרטיים בתחילת העסקה, הם הצליחו ליישם בסופו של דבר את מזכר ההבנות ולעמוד בהתחייבויות שלהם, ובכל זאת, כך הם טוענים, "נראה שאנחנו הצד היחיד בעסקה שמבצע את חלקו. הם מבקשים אישורים ומסמכים שוב ושוב, גם לגבי דברים שהם קיבלו לפני שלושה חודשים".



לדבריהם, החקלאים, בעלי הקרקע, זועמים על כך שמצד אחד הם לא מקבלים את הכסף המגיע להם, ומצד שני הם לא יכולים למכור את הקרקע לשום גורם אחר, אחרי שהתחייבו בהסכם להעביר את השליטה בה לקבוצת פישמן.



מונדון מוחזקת על ידי החברות מקבוצת פישמן: כלכלית לירושלים (36%) ומבני תעשיה (36%). עד היום השקיעה מונדון 276 מיליון שקל בערים טאנה, ניו דלהי, לודיאנה וג'ייפור, חלקם במקדמות על חשבון השקעה.



בדו"חות לרבעון השלישי של 2008 התייחסה מונדון להשפעות של המשבר הכלכלי על השקעותיה וציינה כי היא אימצה מדיניות שלפיה היא לא תתחייב להשקעות בפרויקטים יזמיים חדשים בהיקף משמעותי. לגבי פרויקטים שנמצאים בהליכי תכנון ציינה החברה כי בכוונתה לבחון מחדש את ההשקעה בכל אחד מהם והיא אינה מחויבת להשלים אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully