וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: למרות העליות בשוק המניות - תחילת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית אינה נראית באופק

יעל פולק

9.1.2009 / 9:55

בנק לאומי: על רקע עליות השערים השבוע בלטה במיוחד חולשתן של המניות הדפנסיוויות



"למרות העליות שנרשמו בשוק המניות בימים האחרונים, אנו מעריכים כי שינוי הכיוון יגיע רק כשיבצבצו סימנים ראשונים לתחילת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית - סימנים שלפי שעה אינם נראים באופק", כך מעריכים הבוקר ביחידת המחקר של בנק הפועלים. "האינדיקציות המאקרו כלכליות במשק המקומי אינן תומכות גם הן בהמשך העליות לאורך זמן: נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה מעידים על האטה בקצב צמיחת המשק המקומי ומדדי אמון הצרכנים מחזקים את הציפיות להאטה בצריכה הפרטית".



בהפועלים חוזרים וממליצים להחזיק רכיב מנייתי נמוך בתיקים, תוך התאמה לרמת הסיכון של הלקוח, ותוך הדגשה שמדובר בהשקעה שתניב פרי בטווח הארוך יותר.



בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים הבוקר כי "התאוששות בשוק צפויה רק לקראת סוף 2009. בטווח הקצר תושפע התנהגות השוק המקומי מנתוני מאקרו ומיקרו, שהשפעת ההאטה העולמית ניכרת בהם, וכן מעוצמת הפחד בשווקים".



בלאומי מציינים כי "על רקע עליות השערים השבוע, בלטה במיוחד חולשתן של המניות ה"דפנסיוויות" - המניות מענפי התרופות, התקשורת והמזון - שהציגו ירידות מתונות בלבד מאז תחילת המשבר בשווקים. מניות אלה הציגו השבוע תשואות חסר לעומת המדדים המובילים, וחלקן אף רשמו ירידות שערים".



בלאומי מעריכים כי הדבר קרה עקב מעבר אל מניות אטרקטיוויות יותר, ובעקבות הערכות כי בעקבות מיתון כלכלי עמוק, גם חברות שמתאפיינות באיתנות פיננסית יספגו ירידה ניכרת בהכנסותיהן.



גם ביחידת ההשקעות והאסטרטגיה של מזרחי-טפחות ממשיכים להמליץ על חשיפה נמוכה ודפנסיבית למניות ומזכירים את הודעות ההתייעלות שפרסמו השבוע מספר חברות. במזרחי טפחות מציינים כי למרות האירועים הדרמטיים מבית, יש התאמה בין המסחר בבורסה המקומית לעולם.



לגבי השוק הסולידי - בבנק הפועלים מסבירים כי "עליית התשואות בקרב איגרות החוב הממשלתיות בשבוע המסחר האחרון מבטאת עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל, בעקבות התפתחות הלחימה בגזרת עזה והחשש מפני עליה בגירעון הממשלתי. התנודתיות הגבוהה במסחר התוך יומי מבטאת במידה רבה את הסיכון הגלום בהארכת מח"מ השקעה בתקופה שכזו". בהפועלים ממליצים להשקיע במק"מ, בשחרים במח"מ של עד 4 שנים ובצמודים בינוניים.



בלאומי מעריכים כי "לנוכח החרפת משבר הנזילות בעולם ובשל ההאטה בצמיחה המקומית, הפוגעים כיום בפעילות הסקטור העסקי, יש עדיין לתת עדיפות להשקעה באיגרות החוב הממשלתיות על פני אלו הקונצרניות", וממליצים על השקעה באפיק השקלי לטווח בינוני ובאפיק הצמוד לטווח בינוני.



במזרחי-טפחות ממשיכים להמליץ על איגרות חוב צמודות מדד במח"מ שבין 2-5 שנים, ובמידה מופחתת ולפרק זמן קצוב על איגרות חוב לא צמודות במח"מ שבין 5-7 שנים. "האחרונות לא יציגו כנראה ביצועים מרשימים בימים הקרובים. איגרות החוב הרחוקות יותר ממשיכות להיראות אטרקטיוויות יותר, אך להערכתנו לא במידה שמפצה על הסיכון הכרוך בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully