וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של נפגעי מיידוף: האם מי שהרוויח בעבר יכול לדרוש את יתרת הכסף?

סוכנויות הידיעות

9.1.2009 / 10:36

יותר מ-8000 לקוחות מיידוף קיבלו טפסים של הביטוח הממשלתי - עשוי להחזיר עד 500 אלף דולר לכל נפגע



רבים ממשקיעיו של ברנרד מיידוף, אשר הספיקו לרשום רווח מסוים מחברת ההשקעות של יו"ר נאסד"ק לשעבר בטרם התגלתה כהונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, עשויים לעמוד כעת בפני האילוץ להחזיר את רווחיהם על ידי התביעה ותוהים האם הם יכולים לדרוש את יתרת הכסף שהשקיעו במיידוף - כך דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי.



חששם של המשקיעים, שהועלה מספר פעמים בשבועות שאחרי חשיפת ההונאה, התגבר השבוע לאחר ש-8,000 מלקוחותיו לשעבר של מיידוף קיבלו מכתבים המזמינים אותם להגיש בקשה לפיצויים של עד 500 אלף דולר מתאגיד ההגנה על משקיעים בניירות ערך (SIPC).



עורכי דינם של משקיעים רבים הזהירו את לקוחותיהם לחשב בקדחתנות את התשואות שרשמו בעקבות השקעתם במיידוף לפני שיגישו בקשה לסיוע כקורבנות ההונאה, במטרה לברר האם גרפו רווח או היו בין המפסידים הרבים. מאות משקיעים בחברת ההשקעות של מיידוף פדו חלק מכספם בשנים שלפני חשיפת ההונאה, ובמקרים רבים הם עשו זאת ברווח. לפי חוקי ארה"ב, יכולה הממשלה לדרוש כל רווח שנוצר בעקבות הונאה.



מיידוף בן ה-70 נעצר בחודש שעבר לאחר שהודה בביצוע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - אחת מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט - אשר במסגרתה החזיר למשקיעים כספים שנלקחו מכספם של משקיעים טריים. מיידוף נתון כעת במעצר בית, בעודו ממתין למשפט בארה"ב.



"קיבלתי שיחה אתמול מאדם שאמר לי כי הוא פדה מהחברה של מיידוף יותר כסף ממה שהוא הפקיד בה בתחילה, אך עדיין היה מושקע בחברה במיליון דולר, ושאל האם כדאי לו לבקש פיצויים בסך מיליון דולר. אני לא בטוח איזו עצה כדאי לתת במצב כזה", סיפר סטיבן קרוזו, עורך דין מניו יורק המתמחה בהונאות, לאיי.פי. בין האפשרויות, לדבריו: בקשת סיוע, החזרת הכסף, שכירת שירותיו של עורך דין מתוך תקווה כי תורשה לשמור את רווחיך או האפשרות שבה ככל הנראה יבחרו רבים ממרוויחי ההונאה – אי דיווח, ותקווה שאף אחד לא ישים לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully