וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות הגדול בכווית פשט רגל: גלובל אינווסטמנט קרס לאחר שלא פרע חובות בסך 3 מיליארד דולר

אשר שכטר

9.1.2009 / 10:29

הבנק הזהיר בחודש שעבר כי ייקלע לחדלות פירעון אם לא יקבל הלוואה בסך מיליארד דולר



גלובל אינווסטמנט האוס, בנק ההשקעות הגדול בכווית, נקלע למצב של חדלות פירעון על מרבית חובותיו בעקבות משבר האשראי העולמי. גלובל אינווסטמנט הוא הראשון מתוך עשרות בנקים ומוסדות פיננסיים בכווית שצפויים לפשוט רגל עד סוף השנה, לדברי בכירים מקומיים.



נכון לסוף ספטמבר החזיק גלובל אינווסטמנט, בנק ההשקעות הגדול באזור נסיכויות המפרץ לפי שווי שוק, בחובות בסך 830 מיליון דינר (2.9 מיליארד דולר). מגלובל אינווסטמנט נמסר היום כי הבנק שכר את שירותיו של HSBC כדי לסייע לו במגעים עם נושיו. בחודש שעבר הודיע הבנק, המושקע בקרנות נאמנות בשווקים בינלאומיים רבים ומנהל את אחת הקרנות הגדולות באזור המפרץ, כי הוא זקוק להלוואות בסך מיליארד דולר כדי להימנע מחדלות פירעון.



בנקים ומוסדות פיננסיים כמו גלובל אינווסטמנט התרחבו באגרסיוויות בשנים האחרונות, בעקבות העלייה החדה במחיר הנפט שאפשרה לכלכלת כווית ושכנותיה לפרוח במהירות. יריבו של גלובל אינווסטמנט, בנק ההשקעות אינווסטמנט דאר שרכש בשנה שעברה את יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית אסטון מרטין, הדהים את משקיעיו בחודש שעבר כשהודיע כי הוא זקוק להלוואה בסך מיליארד דולר כדי להימנע מחדלות פירעון. זאת, לאחר שדיווח על עלייה של עשרות אחוזים ברווחיו ברבעון השלישי.



קריסתו של גלובל אינווסטמנט הגיעה על רקע התגברות החששות בנוגע ליציבותו של מגזר הפיננסי בכווית, לאחר שהבנק הרביעי בגודלו במדינה – גולף בנק – חולץ על ידי הממשלה בנובמבר בשל הפסדים כבדים.



בורסת כווית נפלה ב-22% בחודשיים האחרונים בעקבות אובדן האמון בכלכלת המדינה, בה יכולות חברות ציבוריות לחשוף פרטים מועטים בלבד על פעילותן, כמו רווח נקי, ולהימנע מדיווח על חובות ומחשיפה של מידע פיננסי בעייתי.



הבנק המרכזי של כווית הזהיר בחודש שעבר כי מספר בנקים ומוסדות פיננסיים מובילים במדינה עשויים לפשוט רגל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, וכלכלנים במדינה מעריכים כי עד 30 חברות הנסחרות בבורסה הכוויתית עשויות לקרוס השנה בעקבות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully