וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים בשוק האנרגיה סוגרים פוזיציות: מחיר הנפט עולה ב-1% ל-42.12 דולר לחבית

אשר שכטר

9.1.2009 / 12:18

מאז ה-5 בינואר נפל מחיר הנפט ב-15% בשל התחזיות לירידה חדה בביקוש



מחיר הנפט עולה היום, לראשונה מזה ארבעה ימים, בעקבות הערכות המשקיעים כי מחיר הנפט נפל יותר מדי בשבועיים האחרונים ועל רקע המשך הלחימה בעזה, למרות הפסקת האש עליה הורתה מועצת הביטחון של האו"ם.



בארבעה הימים האחרונים נפל מחיר הנפט ב-15% בעקבות חששות כי המיתון העולמי המחריף יוביל לירידה חדה בביקוש ולאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח על עלייה חדה נוספת במלאי הנפט הגולמי בארה"ב.



אתמול דיווח משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה המתמשכות בארה"ב זינק לשיא של 26 שנה בשבוע שעבר, והיום צפוי המשרד לדווח כי שוק העבודה האמריקאי איבד 525 אלף משרות בחודש דצמבר.



סעודיה הודיעה היום לבתי זיקוק ביפאן ובטייוואן כי היא תקצץ את תפוקת הנפט שלה ב-10% בחודש פברואר, בעקבות הירידה בביקוש ובהתאם להחלטתן של מדינות אופ"ק לחתוך את תפוקת הנפט של הארגון ב-14% לעומת רמתה בספטמבר – כך מסרו גורמים מקומיים בבתי הזיקוק לבלומברג.



מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בפברואר עולה כעת ב-1% ל-42.12 דולר לחבית, לאחר שסוחרים שהימרו על ירידה במחיר הנפט מיהרו לרכוש חוזים במטרה לסגור פוזיציות. מחיר הנפט מסוג ברנט עולה ב-1.8% ל-45.48 דולר לחבית. מחיר הנפט נפל ב-8.4% מאז תחילת השבוע, ונמוך כעת ב-59% מרמתו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully