וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון באירופה מחריף: פעילות הייצור בבריטניה, צרפת וספרד התכווצה בחדות בחודש נובמבר

סוכנויות הידיעות

9.1.2009 / 14:11

פעילות הייצור בבריטניה התכווצה ב-2.9% בנובמבר; בספרד צנחה פעילות הייצור ב-15.1%



פעילות הייצור בבריטניה, ספרד וצרפת נפלה בחדות בחודש נובמבר, בעקבות המיתון המחריף באירופה שהוביל לירידה חדה בצריכה הפרטית והמשבר הכלכלי העולמי – כך עולה מנתונים ממשלתיים שפורסמו היום.



משרד הסטטיסטיקה הלאומי בבריטניה (ONS) דיווח היום כי פעילות הייצור במדינה נפלה ב-2.9% בנובמבר – הירידה החדה ביותר בפעילות הייצור הבריטית מאז 2002. תחזיות הכלכלנים היו לירידה של 0.6% בלבד בפעילות הייצור. במקביל, מדד המחירים ליצרן בבריטניה נותר ללא שינוי בדצמבר לעומת נובמבר, בעוד שלעומת דצמבר 2007 עלה המדד ב-4.7%.



בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו, מסרה לשכת הסטטיסטיקה הממשלתית, אינסי, כי פעילות הייצור נפלה ב-3.1% בנובמבר, בעוד שהתפוקה התעשייתית נפלה ב-2.4% על רקע נפילה של 8.1% בתפוקת מפעלי הרכב. באקוטובר נפלה פעילות הייצור בצרפת ב-3.7%. לפי כלכלני אוניקרדיט, נתוני הייצור בצרפת מצביעים על צמיחה שלילית של 1% בתמ"ג הצרפתי במהלך הרבעון הרביעי של 2008.



גם בספרד רשמה פעילות הייצור ירידה חדה. לשכת הססטיסטיקה הממשלתית מסרה כי בחודש נובמבר צנחה פעילות הייצור במדינה ב-15.1% לעומת נובמבר 2007 ולאחר נפילה של 12.8% בחודש אוקטובר.



"נתוני הייצור העגומים בבריטניה, לאור הציפיות לחודש חלש נוסף בדצמבר, מחזקים את דעתנו כי המיתון באירופה החריף ברבעון הרביעי", אמרה כלכלנית אוניקרדיט קיארה קורסה, שהוסיפה כי להערכתה נפל התמ"ג הבריטי ב-0.9% במהלך הרבעון הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully