וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממתינה לנתוני התעסוקה: החוזים מצביעים על ירידות קלות בפתיחה

שמואל שוסטר

9.1.2009 / 15:27

טופ אימאג' תיסחר על רקע אפשרות לסילוקה מהמסחר בנאסד"ק לאחר שלא עמדה בדרישות הבורסה


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על ירידות שערים קלות של עד 0.3% עם פתיחת המסחר בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום נתוני האבטלה הרשמיים חודש דצמבר של השנה שעברה.

אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת. דאו ג’ונס נחלש ב-0.3% לרמה של 8,742 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.1% לרמה של 1,817 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.3% לרמה של 910 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.049% ל-2.445%.

בזירת המקרו: עיני המשקיעים נשואות לנתוני התעסוקה הרשמיים לחודש דצמבר שצפויים להתפרסם היום. על פי הערכות האנליסטים כ-500 אלף איש מהמגזר הלא חקלאי איבדו את מקום עבודתם במהלך החודש.

מחיר הנפט רושם יום רביעי של ירידות ומאבד 1.6% לרמה של 41.07 דולר לחבית. זאת, למרות הפסקת האש עליה הורתה מועצת הביטחון של האו"ם. בארבעה הימים האחרונים נפל מחיר הנפט ב-15% על רקע חששות כי המיתון העולמי המחריף יוביל לירידה חדה בביקוש ולאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח על עלייה חדה נוספת במלאי הנפט הגולמי בארה"ב.

קרנות הגידור בעולם נפלו ב-18.3% בשנת 2008 - השנה הגרועה מעולם - לאחר שמנהלי קרנות לא העריכו כראוי את חומרתו של המשבר הפיננסי החריף ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. הנפילה השנתית, אשר צומצמה במעט הודות לעלייה של 0.4% בדצמבר, היתה החדה ביותר מאז החלה חברת המחקר הדג' פאנד ריסרץ' (HFR) לעקוב אחר נתון זה בשנת 1990. השנה היחידה באותה תקופה בה רשמו קרנות גידור נפילה היתה 2002 - אז ירדו ב-1.5%. עם זאת, ביצועי קרנות הגידור היו טובים מאלו של מדד המניות S&P 500.

אמש האשים ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו - כי המבנה של כלכלת ארה"ב כולה מזה עשרות שנים זהה לזה של הונאת פונזי, וכי האשמים בכך הם רבים ולא רק מנהל קרן גידור זו או אחרת." לדבריו, "במסגרת מדיניות שקודמה תחת כיסוי טכנולוגי וגידול מזויף-משהו בפריון העבודה הפיננסי, הפכנו לאומה שמתמחה בייצור על הנייר במקום במציאות. וול סטריט ממציאה עוד ועוד דרכים מתוחכמות לאיגוח נכסים, בשעה שתפקידו של האזרח מהשורה בפועל הוא ללוות עוד ועוד כסף מהם". גרוס גם ציין כי אג"ח מוניצפליות של מדינות וגופי שלטון מקומי בארה"ב הכורעים תחת נטל חובות מהווים הזדמנות השקעה, משום שממשל הנשיא הנבחר, ברק אובמה, צפוי לגבש חבילות חילוץ לשלטון המקומי.

טופ אימאג' המפתחת תוכנות לעיבוד ולקליטה של מסמכים בארגון באופן אוטומטי, תיסחר על רקע אפשרות כי מנייתה תסולק מהמסחר בנאסד"ק. ביום שלישי קיבלה החברה אזהרה מהנהלת בורסת נאסד"ק בה נאמר כי מניית החברה עלולה להימחק מהמסחר, מכיוון שהחברה לא קיימה אסיפת מחזיקי מניות בשנת 2008, כנדרש על פי תקנון הבורסה.



אודיוקודס הורידה אתמול את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי של 2008 ל- על 39-41 מיליון דולר בלבד, ביחס לתחזית השוק הממוצעת למכירות של 42.1 מיליון דולר. ציפיות החברה המוקדמות היו להכנסות של 41.9-44.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בנוסף, החברה עשויה להחמיץ את תחזיתה שסיפקה עם פרסום תוצאות הרבעון השלישי להכנסות של 178-180 מיליון דולר ב-2008. החברה תפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2008 כולה ב-11 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully