וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אפולו מנג'מנט העניקה ללבייב ומאן 6 ימים לפתור את סכסוך השליטה על בניין אפטורפ בניו יורק

מיכאל רוכוורגר

9.1.2009 / 19:35

קרן אפולו המממנת חלק מהפרוייקט הסכימה לדחות ליום חמישי הבא את מועד ההכרזה על עיקול הבניין



לב לבייב ומוריס מאן , שותפו בבעלות על בניין האפטורפ (Apthorp ), מנהטן, ניו יורק, ארה"ב, "הרוויחו" זמן נוסף, עד ה-15 בינואר, בכדי לפתור את המחלוקות שנתגלעו סביב מאבק השליטה ביניהם על בעלות הבניין.



זאת אחרי שקרן השקעות אפולו מנג'מנט, שהעניקה לצדדים הלוואת מזנין (גישור) בהיקף של 135 מיליון דולר, לצורך רכישת בניין האפטורפ במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר, העניקה ללבייב ומאן עוד 6 ימים בכדי שהשניים יפתרו את הסכסוך ביניהם, לפני שאפולו תפעל לעיקול הבניין ותכריז ההלוואה שנתנה כחדלת פירעון. זאת אחרי שאפולו הבינה כי השניים אכן עובדים על הפתרון לבעיות השליטה שנוצרו.



בחודשים האחרונים לבייב ומאן לא ראו עין בעין את דרך הניהול והשליטה בפרויקט האפטורפ, כשלבייב הגיש בדצמבר לבית הבית המשפט בניו יורק בקשה להוצאת צו ישיר שיעביר לידיו את השליטה הבלעדית באפטורפ בכדי למכור אותו לאחר מכן תמורת 522 מיליון דולר.



באותה הזדמנות לבייב האשים כי מאן "השתולל ואיבד עשתונות בקשר לנהיהול הפרוייקט", תוך כדי ביצוע עבודות בנייה מיותרות בו, וכן השתמש בדירות בבניין בתור מחסנים וכן לצורך מגורי עובדים, וכך כשל בשיווק הדירות. מאן וצוות המשפטי מצדו דחו את ההצעה להעמיד את הנכס למכירה, בטענה כי תחת לחץ ומצוקה העמדת הנכס למכירה תפגע הן בשוויו והן בהיקף הדירות הנמכרות והסכומים שניתן לקבל עבורן.



נוכח ההתפתחויות הללו החליטו הצדדים לנסות וליישב את המחלוקות ביניהם באמצעות בית הדין הרבני. אולם, הם לא הצליחו להגיע לידי הסכמה באשר לזהות הרב שיהיה אחראי על הגישור, כך דיווח אתמול העיתון "ניו יורק פוסט" בהסתמך לגורמים המעורים בסוד העניינים של הפרשה. בעוד שלבייב מעוניין כי הגישור יתבצע על ידי רב מארגון בית דין באמריקה, הרי שמאן אינו מסכים לרב מארגון זה, בטענה כי מדובר ברבנים אורתודוקסים, ונוכח העובדה כי לבייב עצמו אורתודוקסי הדבר עשוי לשחק לטובתו.



לעומת זאת מצד לבייב טוענים כי דרישת מאן כי הגישור יתבצע על ידי רב מארגון בתי הדין הרבניים של הקהילה הקונסרווטיווית- ארגון המקורב לסמינר התאולוגי היהודי בארה"ב אינו מנוסה מספיק בכדי להכריע בסוגיות נדל"ן סבוכות, והדבר עלול לגרום לסחבת מיותרת במקום לפתור את הנושא בהקדם.



לאחר רכישת הבניין נטלו לבייב ומאן הלוואות בסך של 520 מיליון דולר (385 מיליון דולר מידי אנגלו אייריש בנק והשאר מידי אפולו) לצורך מימון רכישתו, חידושו, שיפוצו ושיווקו של הבניין. זאת בכדי להשביח את הפרוייקט, שכן ללבייב ומאן היו תוכניות מרחיקות לכת עבור בניין האפטורפ, כשהתוכניות העסקיות של השניים דיברו על מכירת הדירות לפי מחיר של 33,000 מ"ר, מה שהיה אמור להביא להכנסות של למעלה מ- 1 מיליארד דולר.



אולם משבר האשראי בשווקים לא פסח גם על פרויקטי יוקרה בניו יורק, כמו זה של לבייב ומאן, וכפי שדיווח לאחרונה העיתון וול סטריט ג'ורנל רק דירה אחת מתוך 163 בפרויקט נמכרה. לפי האתר של חברת הנדל"ן פרודנשל דאגלס אלימן, העוסקת בשיווק הדירות באפטורפ, בימים אלו מוצעים למכירה 8 דירות במחיר הנע בטווח של 3.45- 15.5 מיליון דולר, המשקף מחיר ממוצע של 22,500 מ"ר- נמוך בעשרות אחוזים מן התכניות המקוריות של השותפים. לאחרונה הבנקים הממנים כבר דרשו מידי לבייב ומאן להגדיל את ההון העצמי בפרויקט בלמעלה מ- 30 מיליון דולר, בשל ירידה בשוויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully