וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק אג"ח הקונצרניות בארה"ב מתאושש: מכירות האג"ח זינקו השבוע ל-41 מיליארד דולר; שיא של 8 חודשים

סוכנויות הידיעות

9.1.2009 / 21:01

GE קפיטל גייסה 14 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח ראשונה במגזר הפיננסי מאז נובמבר



המכירות של אג"ח קונצרניות בארה"ב נסקו השבוע ל-41 מיליארד דולר, שיא של כמעט שמונה חודשים, לאחר שחברות ניצלו ביקוש לאג"ח מצד משקיעים כדי לגייס מזומנים על רקע המיתון הכלכלי. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



אנהויזר בוש אינבב, מבשלת הבירה הגדולה בעולם, מכרה השבוע אג"ח בהיקף של 5 מיליארד דולר, בהנפקת האג"ח הגדולה בתולדותיה. GE קפיטל, זרוע השירותים הפיננסים של ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק, מכרה ביום שלישי אג"ח בסך 4 מיליארד דולר - והפכה בכך לחברה הראשונה במגזר הפיננסי האמריקאי מאז נובמבר, שמכרה אג"ח שמחיריהן נקובים בדולרים. מכירת האג"ח של GE קפיטל באה יום אחד בלבד לאחר הנפקת אג"ח של החברה בהיקף של 10 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הביטחונות של הממשל האמריקאי.



סך המכירות של אג"ח קונצרניות בארה"ב השבוע היו גבוהות ב-28% ממכירות של 32 מיליארד בשבוע המקביל ב-2008, והיו הגבוהות ביותר מאז מכירות אג"ח בסך 43.4 מיליארד דולר שבוצעו בשבוע שהסתיים ב-16 במאי. חברות בדרגת השקעה מכרו השבוע האג"ח בסך 40.2 מיליארד דולר, בהן אג"ח בהיקף של 23.7 מיליארד דולר ללא גיבוי ממשלתי, לפי נתוני בלומברג.



הפער בין התשואות על אג"ח קונצרניות בדרגת השקעה לאג"ח ממשלתיות, ירד השבוע ב-0.36% לעומת השבוע הקודם - ל-5.67%. ירידה בפערים בין התשואות על אג"ח קונצרניות לאג"ח ממשלתיות מצביעה בדרך כלל על שיפור בתיאבון המשקיעים לסיכונים בשוק האג"ח הקונצרניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully