וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואינג מפטרת 7% מכוח העבודה של חטיבת המטוסים המסחריים - 4,500 עובדים

סוכנויות הידיעות

9.1.2009 / 21:57

מרבית הפיטורים יהיה באזור העיר סיאטל בארה"ב ובמהלך הרבעון השני



יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג (סימול BA) הודיעה היום על כוונתה לפטר השנה כ-4,500 עובדים בחטיבת המטוסים המסחריים של החברה השנה, או כ-7% מכוח העבודה של החטיבה, בעקבות המיתון הכלכלי העולמי. מרבית פעילות החטיבה מרוכזת באזור העיר סיאטל במדינת וושינגטון בארה"ב, ורוב הפיטורים צפויים ברבעון השני של השנה.



לדברי בואינג, הקיצוצים יאפשרו לחברה להתמקד בתוכניות פיתוח, אספקת מטוסים, ייעול הייצור ואיכותו, כמו גם שירותי תמיכה בלקוחות. "אנו מעריכים כי צעדים אלה יאפשרו לנו להיות בעמדה פיננסית שתאפשר לנו להתאים את עצמנו לחוסר הוודאות בשווקים, לעמוד במחויבויות שלנו ללקוחות, להמשיך להשקיע בקווי מוצרים קיימים ועתידיים, ולהגן את כושר התחרות שלנו בתחום עסקים תחרותי ביותר", אמר ראש חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג, סקוט קרסון.



מוקדם יותר היום, מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר המשרות בשוק התעסוקה בארה"ב נפל ב-2008 בשיעור השנתי החד ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וכי שיעור האבטלה זינק בדצמבר לרמתו הגבוהה ביותר זה קרוב ל-16 שנים.



מספר המשרות נפל בחודש דצמבר ב-524 אלף, והשלים בכך נפילה שנתית של 2.59 מיליון משרות - מעט פחות מנפילה של 2.75 מיליון משרות שנרשמה בשנת 1945. הירידה במספר המשרות בדצמבר היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. שיעור האבטלה בארה"ב עלה בדצמבר לרמה של 7.2% - מעל לתחזיות הכלכלנים אשר צפו כי יעלה לרמה של 7%, לעומת 6.7% בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully